استرالیا «حماس» را بطور کامل یک سازمان تروریستى اعلام کرد

اگرچه استرالیا پیش از این شاخه نظامى حماس را ارگان تروریستى اعلام کرده بود، اما روز پنجشنبه ١٧ فوریه، کارن اندروز وزیر کشور استرالیا با اشاره به دیدگاه‌ها و رفتار گروه حماس گفت: در استرالیا جایى براى ایدئولوژى‌هاى نفرت‌انگیز اینگونه سازمان‌ها وجود ندارد.

وى تأکید کرد: براى دولت استرالیا بسیار تعیین کننده و مهم است که قوانین آن نه تنها فعالیت‌هاى تروریستى و تروریست‌ها بلکه تشکیلاتى را هم هدف قرار دهد که به سازمان‌ها و گروه‌هاى تروریستى کمک مالى مى‌کنند.

گفتنى است که حماس در کنار حزب‌الله از سازمان‌هاى مهم تروریستى منطقه شناخته مى‌شود و هر دو تحت حمایت خالصانه‌ی مالی و تسلیحاتی رژیم ولایت فقیه در ایران قرار دارند.

وزارت کشور استرالیا اخیرا اعلام کرد تمامى شاخه‌هاى حزب‌الله را در فهرست سازمان‌هاى تروریستى قرار داده است.

استرالیا در سال ٢٠٠٣ تنها شاخه نظامى حزب‌الله را در لیست سازمان‌هاى تروریستى گنجانده بود.

گام جدید دولت استرالیا علیه حماس واکنش‌هاى گوناگونى را به دنبال داشته است.

نفتالى بنت نخست وزیر اسرائیل در پیامى به اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا تصمیم آن کشور را قدمى مهم در راه مبارزه با تروریسم دانسته بود.

جازم قاسم سخنگوى حماس اقدام استرالیا را علیه این سازمان اسلامی- تروریستی محکوم کرده است.

در ماه نوامبر سال گذشته ٢٠٢١، دولت بریتانیا هم حماس را بطور کامل به عنوان یک سازمان تروریستى اعلام نمود و فعالیت‌هاى آن را ممنوع کرد. لندن شاخه نظامى این گروه را در سال ٢٠٠١ در فهرست گروه‌هاى تروریستى قرار داده بود.

آمریکا و اتحادیه اروپا نیز حماس را سازمانى تروریستى ارزیابى کرده‌اند.

گفتنى است که این هفته حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان براى گفتگو با مقامات جمهورى اسلامى به تهران رفت و مسئولین جمهورى اسلامى از او خواستند در صورتى که اسرائیل تاسیسات اتمى رژیم ایران را بمباران کند، حزب‌الله از لبنان آن کشور را هدف حملات موشکى قرار دهد.

این در حالیست که شبکه ١٢ تلویزیون اسرائیل اعلام کرده: حسن نصرالله گفته است در صورت آغاز جنگ میان ایران و اسرائیل، حزب‌الله لزوما به طرفدارى از جمهورى اسلامى، وارد این درگیرى نخواهد شد.

با وجود این، نصرالله روز چهارشنبه ۱۶ فوریه گفت: حزب‌الله با موشک‌هاى نقطه‌زن که در سراسر لبنان مستقر هستند، در صورتى که اسرائیلى‌ها فلسطین را ترک نکنند، به طرفدارى از جمهورى اسلامى، خاک آن کشور را هدف قرار خواهد داد.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۱۸ فوریه ۲۰۲۲