گویا آمریکا عجله ای ندارد

 

رادیو تلویزیون کشوری هلند در برنامه ها و سایتش می گوید پرزیدنت ترامپ برای اقدام تلافی جویانه علیه حکومت اسلامی ایران عجله ای ندارد.
تنگه هرمز دیشب به آرامش خود ادامه داد. در عین حال کشتی های نظامی آمریکائی با توان پشتیبانی دفاعی از هواپیماها و همچنین جنگنده های سوار بر آن ها در آماده باش کامل بسر می برند. رژیم ایران گفته است که در پاسخگوئی به اقدامات آمریکا تردید نشان نخواهد داد.
دیروز دونالد ترامپ اعلام کرده بود که برای تلافیِ به زیر کشیدن پهبادی که از سوی رژیم اسلامی انجام شده است “عجله ای ندارد” و اضافه کرد که او میخواهد تاکیدش را بر گسترش تحریم های اقتصادی قرار دهد.
در همین حال آمریکا برای بررسی تنش ها در منطقهء ایران مشغول تشکیل نشست دربسته شورای امنیت است، که گویا روز دوشنبه ٢٤ ژوئن برگزار خواهد شد.
آمریکا میگوید مدارکی در دست دارد که نشان می دهد حمله به ٢ تانکر نفتکش که هفته گذشته در تنگه هرمز مورد حمله قرار گرفت کار حکومت اسلامی ایران بوده است. ژورنالیست هلندی ماریکه د فریز (Marieke de Vries) معتقد است که آمریکا تلاش دارد پشتیبانی دیگر اعضای شورای امنیت را برای اقدامات و عملیاتش در ایران کسب نماید.