علیرضا دبیر خواستار حمایت سپاه از ورزش کشتی شد

رئیس فدراسیون کشتی رژیم اسلامی حاکم بر ایران روز پنج‌شنبه، ۵ اسفند در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در خوزستان از سپاه خواست تا از این ورزش حمایت کند.

علیرضا دبیر که اظهارات او اخیرا موجب لغو سفر تیم ملی ایران به آمریکا شد در دیدار با حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر خوزستان از حمایت‌های سپاه و توجه این نهاد نظامی به ورزش کشتی تشکر کرد و از این مقام نظامی خواست که با در اختیار قرار دادن امکانات خود، به پیشرفت و ارتقای این رشته ورزشی کمک کند.

رئیس فدراسیون کشتی حکومت ایران در حالی این درخواست را مطرح کرده است که ۱۳ دی‌ همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری داخلی از «التزام عملی» به شعار «مرگ بر آمریکا» سخن گفته بود.

در واکنش به این سخنان رسانه‌های ایران ۱۲ بهمن خبر دادند که آمریکا به آقای دبیر برای حضور در مسابقه ۲۳ بهمن در آرلینگتون تگزاس روادید نداده است.

در ادامه این تنش‌ها، سخنگوی فدراسیون کشتی ایران نیز با تکرار این موضع رئیس فدراسیون گفته بود که تنها در صورتی‌که روادید تمامی نفرات صادر شود، تیم ملی عازم آمریکا خواهد شد، در غیر این‌ صورت این اعزام لغو می‌شود.

در نهایت ملی‌پوشان تیم کشتی ملی ایران از شرکت در رقابت‌های آمریکا بازماندند.

در سال‌های گذشته شمار زیادی از ورزشکاران ایرانی با انتقاد از سیاسی کردن ورزش از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر پناهنده شده و نهادهای ورزشی بین‌المللی نیز بارها در مورد پرهیز از سیاسی‌کاری در ورزش به جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۵ فوریه ۲۰۲۲