دستکم شش تجمع اعتراضی برگزار شد

چهارشنبه ۱۱ اسفند، شماری از مالباختگان شرکت بادران گستران در دو تجمع جداگانه در مقابل ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همچنین دادگاه کیفری یک این استان، تعدادی از اهالی روستای بنه عباس از توابع رامهرمز در مقابل ساختمان دادگستری این شهرستان، شماری از کارگران کاغذ پارس هفت ‌تپه در محوطه این کارخانه، گروهی از قصابان بروجردی در مقابل ساختمان شبکه دامپزشکی این شهرستان و همچنین جمعی از نیروهای شرکتی و حجمی شرکت توزیع برق استان لرستان در مقابل ساختمان استانداری لرستان واقع در خرم آباد، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

شهروندان حاضر در این تجمع، خواهان برگرداندن سرمایه های از دست رفته خود، ابطال مجوز این شرکت و همچنین برخورد قانونی با کارمندان خاطی آن شدند.

پیش از این نیز، سهامداران زیان‌دیده شرکت بادران گستران، در اعتراض به نادیده گرفته شدن مطالبات خود، طی دفعاتی متعدد دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تجمع اهالی روستای بنه عباس در رامهرمز
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، تعدادی از اهالی روستای بنه عباس از توابع شهرستان رامهرمز، در مقابل ساختمان دادگستری این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض می‌گویند: به‌ تازگی افرادی ناشناس، منازل، وسایل نقلیه و پمپ چاه‌های کشاورزی ما را به آتش کشیده و باعث اختلال و ایجاد ناامنی در روستا شده‌اند؛ این وقایع در حالی صورت گرفته که ما ساکنین این روستا بارها ناامنی های موجود در محل سکونتمان را به مسئولان مربوطه گزارش داده ایم، اما تا به امروز اقدامی در راستای تامین امنیت این روستا صورت نگرفته است.

تجمع کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت ‌تپه
به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت ‌تپه، دست به اعتصاب زده و در محوطه این کارخانه تجمع کردند.

کارگران معترض با سردادن شعارهایی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، مطالبه اصلی کارگران پیمانکاری این واحد تولیدی، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و حذف شرکتهای پیمانکاری از این مجموعه تولیدی است که کارگران در آن امنیت شغلی ندارند. کارگران معترض می گویند که دلیل استمرار و طولانی شدن اعتراضات صنفی ما بی‌توجهی مسئولان کارخانه به خواسته‌های کارگران است.

تجمع قصابان معترض در بروجرد
به گزارش صدا و سیما، امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰،گروهی از قصابان شهر بروجرد در اعتراض به تحویل دیرهنگام گوشت از کشتارگاه، در مقابل ساختمان شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد، دست به تجمع زدند.

بنابر این گزارش، قصابان معترض که تعداد آنها به حدود ۵۰ نفر میرسد، دلایل برگزاری این تجمع را “تصمیم جدید دامپزشکی مبنی بر ایجاد سالن پیش سرد برای نگهداری ۲۴ ساعت گوشت بعد از کشتار در کشتارگاه و نتیجتا دیر تحویل شدن گوشت” عنوان کردند.

به گفته جباری رئیس دامپزشکی بروجرد بر اساس قانون برای از بین بردن میکروب گوشت تازه کشتار شده ضرورت دارد ۲۴ ساعت بعد از کشتار، گوشت در سالن پیش سرد کشتارگاه نگهداری و بعد تحویل قصاب شود؛ اما قصابان بروجردی می‌گویند در صورتی که گوشت ۲۴ ساعت بعد از کشتار تحویل شود، سیاه شده و خریدار ندارد.

تجمع نیروهای شرکت برق استان لرستان
به گزارش صدا و سیما، امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از نیروهای شرکتی و حجمی شرکت توزیع برق استان لرستان، در مقابل ساختمان استانداری لرستان واقع در خرم آباد، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، شاغلین معترض عدم تبدیل وضعیت استخدامی خود را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۳ مارس ۲۰۲۲