برگزاری تجمعات اعتراضی

شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران مجتمع پتروشیمی آبادان در محوطه محل کار خود، شماری از رانندگان تاکسی در مقابل ساختمان استانداری شهرستان دورود و همچنین گروهی از اعضای تعاونی آب و فاضلاب اسلامشهر تهران در مقابل ساختمان دادگستری این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. افرون بر این، روز چهارشنبه ۱۱ اسفند، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران که خواستار اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل مطابق با قانون کار هستند، می‌گویند: طبق وعده مدیرعامل بنا بود تا امروز طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام و پرداخت مطالبات انجام شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته و به همین دلیل کارگران اقدام به تجمع در محوطه شرکت کردند.

به گفته آن‌ها نابرابری در پرداخت حقوق‌ها، عدم پاسخگویی و عدم تحقق وعده‌ها باعث نارضایتی کارگران شده است.

تجمع رانندگان تاکسی در دورود
به گزارش صدا و سیما، امروز شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰، شماری از رانندگان تاکسی، در مقابل ساختمان استانداری شهرستان دورود، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنابر این گزارش، رانندگان معترض که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر است، عمده‌ترین خواسته‌های خود را “افزایش نرخ کرایه، ممانعت از ادامه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و ماشین‌های مسافربر شخصی” عنوان می‌کنند.

تجمع اعضای تعاونی آب و فاضلاب اسلامشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰، گروهی از اعضای تعاونی آب و فاضلاب اسلامشهر تهران، در مقابل ساختمان دادگستری این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان حاضر در این تجمع، با سردادن شعارهایی، از دادستان شهرستان اسلامشهر خواستند تا در راستای پیگیری مطالبات آنها، پیگیری های لازمه را به عمل آورد.

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران
به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران، در مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این گزارش، مطالبه دانشجویان معترض “عدم شفافیت دربارهٔ بازگشایی دانشگاه تهران” عنوان شده است.

گفته می شود که بیش از هفتصد نفر از دانشجویان این دانشگاه، نامه ای را در راستای مطالبه مذکور تنطیم کرده اند که تجمع کنندگان این نامه را پیش از برگزاری تجمع در دبیرخانه دانشگاه به ثبت رسانده اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۶ مارس ۲۰۲۲