آمریکا و دوستان اش توان جنگ ندارند!

ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، گفت که  نیروهای مسلح ایران « قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارند ولی اگر ایران مورد تعرض دشمنان قرار بگیرد با پاسخی پشیمان‌کننده، غیرقابل‌جبران و تاریخی روبه‌رو خواهند شد».

در ادامه با بیان اینکه آمریکا و دوستان اش توان جنگ ندارند، مدعی شد که این کشور در مقابل ایران «راهبرد نرم مذاکره دروغین» را دنبال می‌کند. او این راهبرد را «شکست‌خورده» دانست و گفت که طرح مذاکره با آمریکا «تهدید واقعی و فریب افکار عمومی است». این مقام نظامی آمریکا را « موجود بی‌خاصیت، بی‌رمق و ناتوان» توصیف کرد که هدفش «خلع سلاح» و «تضعیف اقتدار نظامی ایران» است و «هر نوع عقب‌نشینی در برابر» آن را «خسارتی بزرگ بر کشور و منافع ملت» دانست.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح گفت که آمریکا می‌خواهد پس از خلع سلاح، به ایران حمله کند اما «ایران بدون توجه به موضع‌گیری دشمن، به هر تصمیمی در حوزه افزایش توان و اقتدار دفاعی برسد، عمل می‌کند». شکارچی وضعیت موجود در منطقه و جهان را هم «کاملا به نفع جمهوری اسلامی» توصیف کرد و گفت: «اقتدار و توان دفاعی ایران به‌هیچ‌وجه و با هیچ کشور قابل معامله نیست».