دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب رانندگان پتروشیمی بندرامام

طی روز گذشته و امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه، شماری از بازنشستگان صنعت نفت در تهران، اصفهان، شیراز و شاهین شهر، مقابل ساختمان صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت در شهرهای خود، سهامداران تعاونی مسکن کارکنان ارتش در اراضی باورس در مقابل استانداری قزوین، جمعی از کارکنان سازمان تعاون روستایی و گروهی از کارکنان اداره امور عشایر چهارمحال و بختیاری در محوطه این ادارات و جمعی از آسیب‌دیدگان جنگ ایران و عراق و خانواده‌هایشان در مقابل ساختمان بنیاد شهید، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین شماری از رانندگان بخش دولتی سازمان اتوبوسرانی مشهد، با روشن نگه داشتن چراغ‌های اتوبوس در مسیر ترددشان، اعتراض خود را نسبت به نادیده گرفته شدن مطالباتشان نشان دادند. از سوی دیگر شماری از رانندگان پتروشیمی بندرامام دست به اعتصاب زدند.

آن ها از جمله مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی و همسان سازی حقوق عنوان کردند.

تجمع سهامداران تعاونی مسکن کارکنان ارتش
به گزارش ایلنا، سهامداران تعاونی مسکن کارکنان ارتش در اراضی باورس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل استانداری قزوین خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، درخواست سهامداران اجرای مصوبه تغییر کاربری باغ ویلا است که در پاییز ۱۴۰۰ در کارگروه زیربنایی مصوب شد. انجام تهاتر به کیفیت و کمیت مناسب و منصفانه متناسب با قدرالسهم آن‌ها که منجر به خانه دار شدنشان شود از درخواست‌های اعضای این تعاونی مسکن بود.

اعضای این تعاونی عنوان کردند؛ قیمت زمین در مهرگان برای هر متر مربع ۲ میلیون تومان است و این مبلغ حتی از قیمت و ارزش فعلی یک سند سهم ما در باورس بسیار کمتر است.

لازم به ذکر است، در سال‌های گذشته قطعه زمینی در باورس برای ساخت مسکن تخصیص پیدا کرد و افراد زیادی با امید خانه‌دار شدن در آن عضو شدند اما امروز پس از گذشت نزدیک به دو دهه انتظار، چیزی که اعضای تعاونی با آن مواجه شده‌اند، زمین های زراعی ​است.

این تعاونی ۱۲۰ هکتار زمین و ۲ هزار و ۷۵۰ عضو دارد.

تجمع کارکنان سازمان تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان سازمان تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با برگزاری تجمع اعتراضی در در محوطه این اداره خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این کارکنان از دلایل تجمع خود را اعتراض نسبت به سطح پایین حقوق و مزایای دریافتی عنوان کردند.

تجمع کارکنان اداره امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از کارکنان اداره امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در محوطه این اداره دست به تجمع اعتراضی زدند.

آن ها با در دست داشتن نوشته‌هایی، نسبت به وضعیت معیشتی نامناسب، سطح پایین حقوق دریافتی و عدم همخوانی آن با بحران اقتصادی موجود در جامعه اعتراض کرده و خواهان رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند.

اعتراض رانندگان بخش دولتی سازمان اتوبوسرانی مشهد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، شماری از رانندگان بخش دولتی سازمان اتوبوسرانی مشهد، با روشن نگه داشتن چراغ‌های اتوبوس در مسیر ترددشان، اعتراض خود را نسبت به نادیده گرفته شدن مطالباتشان نشان دادند.

بر اساس این گزارش، آنها نسبت به عدم پرداخت معوقات مزدی و مزایا معترض هستند.

معترضان تاکید کرده‌اند؛ در صورت عدم رسیدگی به مطالبات و تحقق خواسته‌های خود، دست به اعتصاب زده، فعالیت‌های شغلی را متوقف کرده و از انجام خدمت‌رسانی در سطح شهر خودداری می کنند.

تجمع آسیب‌دیدگان جنگ ایران و عراق
به گزارش رادیوفردا، روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از آسیب‌دیدگان جنگ ایران و عراق و خانواده‌هایشان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان بنیاد شهید دست به تجمع زدند.

آن ها از دلایل این تجمع خود را تاخیر ۱۰ ساله در پرداخت معوقات بازنشستگان عنوان کردند.

گفته می شود این تجمع با ضرب و شتم تجمع کنندگان توسط ماموران نیروی انتظامی همراه بوده است.

اعتصاب رانندگان پتروشیمی بندرامام
به گزارش منوتو، روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، شماری از رانندگان پتروشیمی بندرامام دست به اعتصاب زدند.

آن ها دلیل اعتصاب خود را عدم پرداخت مطالبات مزدی خود عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،  ۱۶ مارس ۲۰۲۲