نامه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به آنتونی بلینکن: سپاه پاسداران از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی جهان است

در آمریکا مخالفان خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد نظامی- ایدئولوژیک است از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور اعلام کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است و به هیچ عنوان نباید از لیست سیاه خارج شود.

محسن رضایی، رحیم صفوی، جعفری و سلامی فرماندهان سابق و کنونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
این نامه را که اسکات فرانکلین نماینده فلوریدا تدوین‌کننده آن است، ۸۶ نماینده دیگر امضا کرده‌اند و در آن آمده «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان و با پشتیبانی از تروریسم مسئول کشته شدن تعداد بی‌شماری از مردم بی‌گناه و حداقل ۶۰۰ نیروی آمریکایی است.»

این نمایندگان تأکید کرده‌اند که رژیم ایران همواره به دنبال نابودی شرکاء و متحدان ایالات متحده در منطقه به ویژه اسرائیل بوده و برای چندین دهه بر سر راه صلح در خاورمیانه مانع‌تراشی کرده است و دولت بایدن به سادگی نمی‌تواند به این رژیم تروریستی که هیچ مشروعیتی در آمریکا ندارد پاداش بدهد!

در این نامه امضاکنندگان به بلینکن گفته‌اند «بسیار حیاتی است که در کنار متحدان و کشورهای شریک خود بایستیم و اطمینان پیدا کنیم که سپاه پاسداران با خروج از فهرست سازمان‌های تروریستی از مزایای لغو تحریم‌ها برخوردار نخواهد شد. حذف سپاه از فهرست سیاه به آنها برای افزایش تشدید فعالیت‌های خرابکارانه آزادی عمل بیشتری می‌دهد.»

نمایندگان امضاکننده همچنین اعلام کرده‌اند با هر تصمیمی که به سپاه پاسداران مشروعیت ببخشد و به آنها اجازه دهد دموکراسی و آزادی را در سراسر جهان بیشتر تهدید کنند مخالفت خواهند کرد.

پس از مدتی انکار و سخنان دوپهلو از سوی مقامات ایالات متحده، سخنگوی کاخ سفید سرانجام بررسی خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی توسط دولت بایدن را تأیید کرد اما مقامات کاخ سفید می‌گویند هنوز تصمیمی در ارتباط با این موضوع گرفته نشده است.

خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا بی‌تردید برای این تشکیلات نظامی- امنیتی- ایدئولوژیک پولساز خواهد بود زیرا علاوه بر تسلطی که بر اقتصاد در ایران پیدا کرده، بخش عمده‌‌ای از نفت کشور را نیز که در سال‌های اخیر در ازای فعالیت‌های به اصطلاح عمرانی از دولت جمهوری اسلامی در ازای طلب خود به عنوان پیمانکار دریافت کرده، می‌تواند در بازار جهانی بفروشد.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن، ۲۳ مارس ۲۰۲۲