برگزاری تجمع اعتراضی

طی روز گذشته و پنجشنبه ۱۸ فروردین‌ماه، شماری از والدین دانش آموزان در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرستان بهبهان و جمعی از پرسنل شرکت کشت و صنعت لرستان، برای دومین روز متوالی در محدوده محل کار خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین شب گذشته کارگران شهرداری بهبهان که تعداد آنها حدودا ۶۰ نفر است به دلیل عدم پرداخت دستمزد اسفندماه سال گذشته خود، دست به اعتصاب زده و در میدان هلال احمر بهبهان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض که دلیل برگزاری این تجمع را “ایجاد تغییراتی در قراردادهای کاری” خود عنوان کردند، اظهار داشتند: مسئولان کشت و صنعت لرستان زیر بار افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران نمی‌روند و در مقابل به ما گفته‌اند که در صورت عدم رضایت از این موضوع، تسویه حساب کنیم!

تجمع والدین دانش آموزان در بهبهان
به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز چهارشنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، شماری از والدین دانش‌آموزان، در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرستان بهبهان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش والدین معترض، خواهان تعطیلی کلاس‌های حضوری و تداوم آموزش فرزندانشان به صورت غیرحضوری شدند. همچنین عدم امکانات سرمایشی و تهویه هوا در بیشتر کلاس های مدارس بهبهان از دیگر دغدغه‌های خانواده دانش آموزان بود.

اعتصاب کارگران شهرداری بهبهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، چهارشنبه‌ شب ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، کارگران شهرداری بهبهان که تعداد آنها حدودا شصت نفر است به دلیل عدم پرداخت دستمزد اسفندماه سال گذشته خود دست از کار کشیده و در میدان هلال احمر بهبهان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، مسئولین در بین کارگران حضور یافته و اعلام کردند بودجه‌ای نیست که حتی بتوانیم سه ماه یک بار حقوق شما را پرداخت کنیم و در حال حاضر تا ماه اردیبهشت خبری از دریافت حقوق نیست.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۸ آوریل ۲۰۲۲