ند پرایس: به تهدیدها و حملات احتمالی ایران به منافع آمریکا در هر نقطه جهان پاسخ خواهیم داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود گفت: «ما همواره گفته‌ایم که از اتباع خود دفاع خواهیم کرد و این شامل مقامات کنونی و پیشین می شود».

پرایس در پاسخ به سؤال خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا، در خصوص اظهارات تهدید آمیز محمد پاکپور، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی گفت:« شاید سیاستمداران آمریکا نسبت به مسایل ایران، اختلاف نظر داشته باشند، اما ایالات متحده در عزم خود نسبت به گفته ها و اقدامات تحریک آمیز جمهوری اسلامی متحد است». او افزود: «برای جلوگیری و مقابله با هر حمله ای از طرف ایران، با متحدین و شرکایمان در جهان و منطقه همکاری خواهیم کرد.»

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، روز چهارشنبه گفته بود:«حتی کشتن تمامی رهبران آمریکا هم کشته شدن قاسم سلیمانی، را جبران نمی‌کند و ما باید از روش خود سلیمانی و دیگر راهها، انتقام او را بگیریم.»

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، صراحتاً پاسخ نداد که آیا اظهارات پاکپور بر مذاکرات اتمی برای احیای برجام تأثیر‌گذار خواهد بود یا خیر، اما گفت:«بیشتر تحریمهایی که علیه ایران وضع کرده‌ایم علیه سپاه است و متعهدیم که با هر ابزار لازم، با فعالیتهای مخرب سپاه مقابله کنیم».
پرایس در پاسخ به اینکه آیا وزارت خارجه، تفاوتی بین سپاه پاسداران و نیروی قدس در رابطه با دسته بندی بعنوان گروه تروریستی قائل است یا خیر، گفت:«دسته بندی شامل هر دو می‌شود».
هفته گذشته در کمیته نیروهای مسلح سنا از ژنرال مارک میلی سؤال شده بود که آیا او شخصاً سپاه را گروه تروریستی میداند یا خیر؟
او در پاسخ خود از نیروی قدس نام برده بود و پس از آن که بخش فارسی صدای آمریکا از سخنگوی وزارت خارجه در این خصوص سؤال کرد، او گفت: «رئیس جمهوری نیروی قدس سپاه پاسداران را گروه تروریستی قلمداد می کند».

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۱۴ آوریل ۲۰۲۲