برگزاری تجمعات اعتراضی

شنبه ۲۷ فروردین، شماری از مرغداران استان چهارمحال و بختیاری در مقابل ساختمان استانداری واقع در شهرکرد، گروهی از کارگران شرکت آب و فاضلاب بهبهان در محدوده محل کار خود، جمعی از شهروندان جویای کار در مقابل شرکت پتروشیمى اروند واقع در بندرماهشهر و همچنین تعدادی از کشاورزان اصفهان در مجاورت یکی از کانال های فرعی در این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع معترضان که بومی این منطقه هستند، در اعتراض به بیکاری و عدم اشتغال‌شان صورت گرفته است.

آنها می گویند که مطالبه‌ افراد جویای کار مبنی بر اشتغال در شرکت پتروشیمى اروند، علیرغم مراجعات و پیگیری های مکرر آنها، از جانب “خسرو ملا”، از مقامات مسئول در این مجموعه پتروشیمی، نادیده گرفته شده است و از سوی دیگر این مقام مسئول اقدام به استخدام ده ها تن از نیروهای غیر بومی و انتخابی از جانب خود کرده است.

به نقل از صدا و سیما، امروز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، گروهی از مرغداران استان چهارمحال و بختیاری، در مقابل ساختمان استانداری واقع در شهرکرد، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به “کمبود نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت مرغ، ممنوعیت خروج مرغ از استان و عدم خرید تضمینی مرغ توسط شرکت پیشتیبانی امور دام” صورت گرفته است.

تجمع کارگران شرکت آب و فاضلاب بهبهان
به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، شماری از کارگران شرکت آب و فاضلاب بهبهان، در محدوده محل کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کارگران این شرکت، در اعتراض به عدم دریافت حقوق و عیدی‌شان صورت گرفته است.

این کارگران گفتند: با وجود اینکه قبلا اداره آبفای بهبهان در خصوص مطالبات معوقه کارگران، وعده پرداخت را داده بود، اما تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته و ما کارگران دوماه مزد معوقه مربوط به بهمن و اسفندماه سال ۱۴۰۰را طلبکاریم؛ بعلاوه عیدی سال گذشته ما هم پرداخت نشده است.

یکی از کارگران آبفای بهبهان گفت: مشکلات کارگران آبفای بهبهان که دارای ۱۰تا ۱۵ سال سابقه کار هستند زمانی آغاز شد که با شرکت آبفار ادغام شدیم. در حال حاضر کارگران از شرایط کار خود رضایت ندارند و تقریبا هر چند ماه یکبار حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند. در عین حال میزان دریافتی کارگران پیمانکاری نسبت به سایر کارگران قراردادی به ویژه رسمی‌ها به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه از کارفرما می‌خواهیم مطالباتمان را بپردازد، در پایان گفت: کارگران آبفای بهبهان در یکی دو سال گذشته برای تحقق خواسته‌هایشان چندین بار به دفتر مسئولان مربوطه مراجعه کرده‌اند که در هر نوبت با بی‌توجهی مسئولان روبرو شدند.

تجمع کشاورزان اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، جمعی از کشاورزان اصفهان، در اعتراض به عدم تامین حقابه خود توسط متولیان ذی‌ربط، در مجاورت یکی از کانال های فرعی، دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از کشاورزان معترض در این ویدیو می‌گوید که تاکنون سازمان آب، اجازه جاری شدن آب غرب منطقه که کشاورزان جهت آبیاری محصولات خود به آن نیاز دارند را صادر نکرده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۷ آوریل ۲۰۲۲