برگزاری چهار تجمع اعتراضی، اعتصاب کارگران شرکت جهانپارس

چهارشنبه ۷ اردیبهشت، شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در محوطه این دانشگاه، جمعی از کارگران شهرداری شوش در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، گروهی از اهالی روستای سراوان واقع در شهرستان رشت در ورودی محل دفن زباله در این روستا و همچنین شماری از کارگران و کارکنان شهرداری اهواز در مقابل ساختمان شورای اسلامی این شهر، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان گروهی از کارگران پروژه‌ای شرکت جهانپارس پالایشگاه بیدبلند بهبهان، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیت روزانه خود امتناع کردند.

کارگران معترض با پیوستن به کمپین ۱۴۰۱، خواستار افزایش دستمزد و همچنین ۱۰ روز استراحت در ازای ۲۰ روز کار و فعالیت هستند.

طی روزهای گذشته بسیاری از کارگران پروژه ای شاغل در پالایشگاه های نفتی در اقصی نقاط کشور، در اعتراض به نادیده گرفته شدن مطالبات خود، دست به اعتصاب زده و به کمپین ۱۴۰۱ پیوستند.

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در محوطه این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

دانشجویان حاضر در این تجمع شعارهایی از قبیل “حراست، بترسید، ما همه با هم هستیم” و همچنین “مسئول بی کفایت، استعفا، استعفا” را سر دادند.

آنها نسب به قرارگیری ایست حجاب در خوابگاه دختران و برخورد با دانشجویان معترض هستند.

پیش از این دانشجویان دانشگاه تهران در شبکه های اجتماعی از اعمال فشار حراست دانشگاه در خصوص اجبار در پوشیدن مقنعه خبر دادند.

بعلاوه برخوردهای سختگیرانه حراست دانشگاه علم و صنعت در خصوص پوشش دانشجویان، تجمع اعتراضی دانشجویان را در روز یکشنبه هفته جاری در پی داشت.

گفتنی است که چندی پیش ماموران حراست و انتظامات دانشگاه امیرکبیر نیز با راه انداختن گشت‌ ارشاد موتوری در صحن دانشگاه سخت ‌گیری های قابل توجهی را در خصوص پوشش و حجاب دانشجویان اعمال کردند.

تجمع کارگران شهرداری شوش
به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شهرداری شوش، در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران شهرداری شوش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و اعمال تغییراتی در وضعیت کاری خود هستند.

این کارگران که تعداد آنها حدود ۴۰ است، گفتند: انتظار می‌رود سه ماه حقوق عقب افتاده ما پرداخت شود تا بتوانیم مایحتاج خانواده را تامین کنیم.

کارگران معترض در بخش‌های مختلف نظیر تاسیسات، فضای سبز، عمران و خدمات فعال هستند.

شهردار شوش چندی پیش اعلام کرده بود حقوق معوقه کارگران در روزهای آینده پرداخت می‌شود؛ با اینحال تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

تجمع ساکنین روستای سراوان رشت
به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، گروهی از اهالی روستای سراوان واقع در شهرستان رشت، در اعتراض به دفن غیر بهداشتی زباله، در ورودی محل دفن زباله در این روستا دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این افراد در اعتراض به دفن غیر بهداشتی زباله و انباشت چندین ساله پسماند در مناطق جنگلی این روستا صورت گرفته است. مردم منطقه می‌گویند که وجود حجم زیاد زباله‌ها، شیرابه‌ها، حشرات و مگس های فراوان منجر به ابتلای برخی‌ از ساکنین به بیماری‌های پوستی شده است.

قریب به ۴۰ سال است که زباله‌های شهر رشت و ۷ شهر دیگر استان گیلان به روستای سراوان منتقل می‌شود؛ به طوری که ارتفاع زباله‌ها در این منطقه به ۱۰۰ متر رسیده است.

تجمع کارگران و کارکنان شهرداری اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از کارگران و کارکنان شهرداری اهواز، در مقابل ساختمان شورای اسلامی کلانشهر اهواز، دست به تجمع زدند.

تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه مقامات شهرداری از قبیل «شورای انتصابی، استعفا استعفا» و «مدیر بی‌لیاقت، نمی‌خوایم نمی‌خوایم» ، نسبت به نقض حقوق صنفی و معیشتی خود اعتراض کردند و کناره‌گیری مسئولان شهرداری را خواستار شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۸ آوریل ۲۰۲۲