دستگیری مامور سپاه پاسداران توسط موساد به اتهام قصد ترور

موساد از دستگیری یکی از اعضای سپاه پاسداران خبر داده که ماموریت او ایجاد یک شبکه‌ عملیاتی برای ترور دیپلمات‌های اسرائیل و سه تن دیگر، از جمله یک ژنرال آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه بوده است.

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد مردی که از سوی ایران برای ترور دیپلمات‌های این کشور فرستاده شده بود، توسط سازمان اطلاعات اسرائيل (موساد) دستگیر شده است. به گزارش رسانه‌های اسرائيلی فیلم منتشر شده در اینترنت “منصور رسولی” عضو سپاه پاسداران را نشان می دهد که برای ایجاد شبکه عملیاتی در خارج از ایران اعزام شده است.

بنا بر این گزارشها منصور رسولی ۵۲ ساله در خاک ایران دستگیر شده است. او در بازجویی اعتراف کرده که ماموریت‌ او علاوه بر ضربه زدن به دیپلمات‌‌های اسرائیلی، ترور سه نفر، از جمله یک ژنرال آمریکایی در آلمان و یک روزنامه نگار در فرانسه نیز بوده است.

رسانه‌های اسرائيلی گفته‌اند که خنثی کردن موفقیت آمیز تلاش ایران برای ضربه زدن به دیپلمات‌های اسرائیلی در استانبول حلقه دیگری از زنجیره طرح‌های تروریستی اخیر ایران است که کشف و خنثی شده است.

سال گذشته، موساد با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی متحدان خود در سراسر جهان توانست ده‌ها حمله مشابه را خنثی کند.

زمستان گذشته سازمان اطلاعات ترکیه (میت) از بازداشت یک شبکه‌ ۹ نفری مرتبط با نهادهای اطلاعاتی ایران خبر داد که مآموریت داشتند یک بازرگان اسرائیلی ساکن ترکیه را ترور کنند.

بخش ضدجاسوسی میت پی برده بود که نهادهای اطلاعاتی ایران با ایجاد شبکه‌‌ای در تعقیب این بازرگان بوده و می‌خواسته او را به انتقام کشته شدن محسن فخری‌زاده به قتل برساند.

فخری‌زاده، معاون سابق وزارت دفاع ایران که آذر ۱۳۹۹ در تهران کشته شد، از ارشدترین محققان اتمی و نظامی ایران به شمار می‌رفت. طراحی و اجرای این ترور به اسرائیل نسبت داده می‌شود و برخی از مقام‌های امنیتی سابق این کشور نیز تلویحا این موضوع را تایید کرده‌اند.

روزنامه صباح ترکیه در گزارش خود به نقل از محافل امنیتی ترکیه نوشته بود که میت ماه‌ها شبکه ایرانی را رصد می‌کرده است.

روز پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل) و همزمان با مراسم هشتادمین سالروز یادبود قربانیان هولوکاست، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای شعار “محو اسرائيل” را تکرار کرد و گفت این کشور “به سرعت به زوال قطعی و پایان خود نزدیک‌تر” می‌شود.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی،۱ مه ۲۰۲۲