دستکم ۵۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، شماری از کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر در محوطه این شرکت، جمعی از داروسازان کشور در مقابل سازمان غذا و دارو در تهران، گروهی از کشاورزان شهرستان مبارکه در استان اصفهان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، تنی چند از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اراک، اهواز، رشت و کرمانشاه در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محوطه این شرکت و تعدادی از کارگران شهرداری شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین همزمان با روز جهانی کارگر و در آستانه هفته معلم در ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ادارات آموزش و پرورش دستکم ۴۵ شهر دست به تجمع زدند.

این معلمان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور از جمله شیراز، خمینی شهر، نورآباد، سقز، کرمانشاه، اراک، الیگودرز، کرج، اصفهان، یزد، هرسین، دلفان، دهدشت، لنگرود، شوشتر، دهگلان، یاسوج، بوشهر، گچساران، شهرضا، اردبیل، لاهیجان، تبریز، ایذه، سنندج‌، قزوین، خرم بید، تربت‌ حیدریه، تنکابن، رستم، نیشابور، بوکان، مسجدسلیمان، قیر و کارزین، اهواز، رشت، بجنورد، اسلام‌آباد‌غرب، دیواندره، مهریز، بندرماهشهر، بانه، داراب، کامیاران، در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرهای خود و معلمان ساکن تهران به دلیل حضور پرشمار نیروهای امنیتی خیابان های منتهی به مجلس و وزارت آموزش و پرورش در برخی از پارک های این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.
گزارشی از تجمعات سراسری معلمان، بازنشستگان و کارگران در ایران را مطالعه کنید.

تجمع کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، بیش از ۴۵۰ نفر از کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر در محوطه شرکت و مقابل فرمانداری شوشتر دست به تجمعات اعتراضی زدند.

کارگران معترض اعم مطالبات خود را تبدیل وضعیت پرسنل فصلی، تامین نیرو، قراردادها و همچنین همسان سازی حقوق عنوان کردند.

تجمع داروسازان
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعی از داروسازان کشور در اعتراض به وضعیت حقوق و دستمزد خود در مقابل سازمان غذا و دارو در تهران تجمع کردند.

به گفته شهروندان معترض: قرار بود کارگروهی با حضور سازمان غذا و دارو، نظام پزشکی و نمایندگان داروسازان و صاحبان داروخانه‌ها برای حل مشکل حقوق داروسازان برگزار شود اما تاکنون چنین کارگروهی تشکیل نشده است.

آن‌ها می‌گویند: در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی توسط مافیای داروسازی و پزشکی و سرمایه‌دارها به داروسازان وارد شده است.

تجمع کشاورزان شهرستان مبارکه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از کشاورزان شهرستان مبارکه در استان اصفهان در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم تخصیص حق آبه صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی
یه گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اراک، اهواز، رشت و کرمانشاه در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه
به گزارش کانال مستقل کارگران هفت تپه، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، همزمان با روز جهانی کارگر شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این شرکت تجمع کردند.

تجمع کارگران شهرداری شوش
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از کارگران شهرداری شوش، در اعتراض به معوقات مزدی ۳ ماهه و بیمه‌ای خود، برای چندمین روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گفته یکی از کارگران: اعتراضات کارگران شهرداری شوش از روز شنبه ۳ اردیبهشت ماه در این شهر ادامه دارد.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲ مه ۲۰۲۲