دانشجویان دانشگاه تهران به دلیل ورود به زمین بازی از سوی حراست ضرب‌وشتم شدند

شماری از دانشجویان دانشگاه تهران که روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت قصد استفاده از فضای ورزشی دانشکده را داشتند از سوی «حراست دانشگاه» مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بنا بر اعلام «شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران» جمعی از دانشجویان دختر و پسر دانشکده علوم اجتماعی روز شنبه برای دریافت کلید چمن زمین بازی به مسئولان مختلف دانشکده از جمله رئیس آن مراجعه کرده، اما با پاسخ منفی آن‌ها مواجه شده بودند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، پوشش دانشجویان دختر و لزوم تفکیک جنسیتی از جمله مواردی بوده است که مسئولان درباره دلایل امتناع از دادن کلید به دانشجویان مطرح کرده‌ بودند.

در پی واکنش منفی مسئولان این دانشجویان از در پشتی وارد زمین شده‌ بودند که در پی آن نیروهای پرشمار حراست هجوم برده و اقدام به ضرب و شتم آن‌ها کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در پی این درگیری تعدادی از دانشجویان آسیب دیده‌ و حتی برای رسیدگی به حال برخی از آن‌ها اورژانس به محل آمده بود.

تاکنون درباره جزئیات میزان جراحت و وضعیت فعلی دانشجویان آسیب‌دیده گزارشی منتشر نشده است.

این دومین بار در یک ماه گذشته است که میان حراست یک دانشگاه‌ و دانشجویان درگیری فیزیکی رخ می‌دهد.

پیشتر در ۳۰ فروردین نیز تعدادی از اعضای «انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه امیرکبیر» در تهران در حالی که مشغول توزیع نسخه‌هایی از بیانیه‌ پیشین این انجمن بودند از سوی «ماموران حفاظت فیزیکی» این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

این اقدام منجر به تجمع گسترده دانشجویان این دانشگاه در روزهای بعد و سر دادن شعارهایی در اعتراض به تشدید سخت‌گیری‌ها و برخورد خشونت‌آمیز نیروهای حراست با دانشجویان شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ایران، دهم اردیبهشت در واکنش به اعتراض دانشجویان درباره سخت‌گیری‌های اخیر به‌ویژه در مورد پوشش دانشجویان گفته بود که دانشگاه «حرمت» دارد و افرادی که وارد این محیط‌ها می‌شوند، باید از «ضوابط و مقررات آن تبعیت کنند.»

وی در مورد نگه داشتن حرمت شخصیت افراد و دانشجویانی که با خشونت و ضرب‌وشتم مواجه می‌شوند سخنی نگفت.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۹ می ۲۰۲۲