بیانیه پشتیبانی از اعتراضات فرهنگیان کشور

    فرهنگیان ایران که تربیت آینده سازان کشورمان را بر عهده دارند در بیش از چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی همواره مورد تبعیض و فشارهای امنیتی قرار داشته اند و در عین حال هرگز از سطح زندگی مناسب کرامت انسانی برخوردار نبوده اند. اعتراضات هفته های اخیر این قشر آگاه و زحمتکش برای حقوق صنفی خود شامل حق تشکل، بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش، اجرای کامل طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان با سرکوب و دستگیری شمار زیادی از معلمان فعال روبرو شده و بسیاری از آنان به اخراج از خدمت تهدید شده اند.

    با این حال فرهنگیان کشور به مثابه ذهن روشن و آگاهی بخش جامعه هرگز از مبارزه دست برنداشته و نخواهند برداشت. بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران دایر بر لزوم آزادی معلمان بازداشت شده و دعوت به برگزاری تجمع های سراسری در روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه نشانه عزم راسخ آنان برای تداوم مبارزه تا دستیابی به خواسته های اولیه است.

    ما، امضا کنندگان این بیانیه، سرکوب فرهنگیان کشور توسط رژیم جمهوری جهل و خرافات را به شدت محکوم می کنیم و پشتیبانی کامل خود از خواسته های بحق فرهنگیان را که متاسفانه با فقر و گرسنگی پنهان نیز دست بگریبانند، اعلام میداریم.

    در شرایطی که تورم، کمبود مواد غذایی و گرانی از جمله آرد و نان که عمده ترین اقلام حیاتی اکثریت ملت ایران می باشد، زندگی بخش بسیار بزرگی از مردم ایران را مختل و غیر قابل تحمل ساخته است، امیدواریم قشرها و گروه های اجتماعی دیگر خصوصا کارگران صنایع نیز به فرهنگیان مبارز و آزادیخواه بپیوندند و همگام با هم کشور عزیزمان ایران را از گرداب فلاکت و نابودی که ثمره حکومت نالایق جمهوری اسلامی است، رها سازند.

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

اتحاد برای آغازی نو/ اندیشکده آوای آزادی / ایران چنج / جبهه ملی ایران – برونمرز / جمعیت ایرانیان مبارز (جام) / جمعیت سوسیال دموکراسی برای ایران / جنبش سکولار دموکراسی ایران / حزب سکولار دموکرات ایرانیان / حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) / سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست / سازمان زنان ایران / شبکه فرشگرد / کنگره رهایی ایران / کوشندگان اتحاد مردم ایران برای دمکراسی / نهاد مردمی.