دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱، شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در تهران در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه و در شهرهای کرج، اهواز، تبریز، کرمان، رشت، کرمانشاه و قزوین در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خود، گروهی از کارگران شهرداری یاسوج در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مالباختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا در مقابل دادسرای عمومی تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق و مستمری‌ها، مشکلات بیمه تکمیلی و وضعیت بد معیشتی خود معترض هستند.

تجمع کارگران شهرداری یاسوج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱، کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به معوقات مزدی ۵ ماهه خود، در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گفته یکی از کارگران: ۱۲ ساعت کار می کنیم، پول کرایه نداریم، مجبوریم مسیر را پیاده برویم. مجبوریم، اگر اعتراض کنیم تهدید به اخراج می کنند.

در این گزارش آمده است، شهردار یاسوج در بین معترضان حاضر و بطور ضمنی کارگران را تهدید به پایان دادن به تجمع اعتراضی کرده است.

تجمع مالباختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱، جمعی از مالباختگان پرونده نگین خودرو و ایرتویا در اعتراض به عدم رسیدگی به شکایت خود، در مقابل دادسرای عمومی تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان خواستار رفع بلاتکلیفی قضایی و شفاف‌سازی درباره روند رسیدگی به پرونده این شرکت‌ها شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۳ می ۲۰۲۲