دستکم ۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روزهای اخیر و سه‌شنبه ۱۰ خردادماه، شماری از معلمان سنندج در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی زنجان در مقابل اداره مدیریت و برنامه ریزی این استان، گروهی از دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران در مقابل ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر در مقابل این مجتمع و شماری از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در مقابل این دانشگاه، طی تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیگی به مطالبات خود شدند.

معلمان معترض طی این تجمع شعار “معلم زندانی آزاد باید گردد” سر دادند.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی زنجان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی زنجان با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره مدیریت و برنامه ریزی این استان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

از جمله دلایل تجمع این بازنشستگان اعتراض به عدم تعیین تکلیف افزایش حقوق ‌‌و مستمری سال ۱۴۰۱ آنها عنوان شده است.

تجمع دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، طی روزهای اخیر، شماری از دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران با تجمع در مقابل ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعتراض خود را نسبت به برگزاری حضوری امتحانات اعلام کردند‌.

دانشجویان معترض با سردادن شعار “مدیر بی‌کفایت نمی‌خواهیم”، خواستار لغو برگزاری امتحانات به صورت حضوری شدند.

آنها با اعتراض به اینکه اطلاع‌رسانی لازم توسط مسئولان دانشگاه درباره نحوه برگزاری امتحانات صورت نگرفته، تاکید کردند؛ زمانی که کلاس‌های درس به صورت مجازی تشکیل شده، امتحانات نیز باید به شیوه مجازی برگزار شود.

تجمع کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر
به گزارش ایلنا، سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به‌ عملی نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل در مقابل این مجتمع تجمع کردند.

این کارگران در ارتباط با رای انفصال از خدمت مدیریت مجتمع گفتند: “به دنبال رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کارون به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار به انفصال از خدمت محکوم شده است؛ متاسفانه این رای که قطعی و لازم اجراست، هنوز عملی نشده”.

آنها با بیان اینکه هیاتی از سوی بانک کشاورزی برای بررسی وضعیت مجتمع وارده کشت و صنعت کارون شد، اضافه کردند: “مدیریت فعلی از سال ۹۳ مدیریت شرکت را برعهده دارد و بعد از رای سازمان تعزیرات هیات مدیره یک نفر از اعضای خود را به عنوان سرپرست معرفی کرده است اما وی حاضر به ترک محل کار خود نیست”.

کارگران در ارتباط با مطالبات صنفی خود نیز گفتند: “مطالبات کارگران این شرکت، تبدیل وضعیت پرسنل فصلی، تامین نیرو، قراردادها و همچنین همسان‌سازی حقوق‌ است. قرار بود در آخرین جلسه‌ای که در محل فرمانداری شهرستان به دنبال اعتراض کارگران شکل گرفت، هیاتی برای بررسی مطالبات کارگران با مقایسه‌سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه تشکیل شود تا کارگران به مطالبات خود برسند که هنوز اجرا نشده است”.

تجمع اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
به گزارش هرانا، شماری از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در مقابل این دانشگاه دست به تجمع زدند.

آن ها از جمله دلایل تجمع خود را اعتراض به پایین بودن حقوق دریافتی خود علیرغم میزان قابل توجه مبلغ حقوق دریافتی هیئت رئیسه دانشگاه عنوان کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱ ژوئن ۲۰۲۲