ابراز نگرانی سفارت اسرائیل در آرژانتین از فعالیت‌های ایران در آمریکای لاتین

با این که روز چهارشنبه مقامات آرژانتینی اعلام کردند هیچ ارتباطی بین خدمه پرواز شرکت امتراسور و نیروی قدس سپاه نیافته‌اند، سفارت اسرائیل در آرژانتین امروز پنج‌شنبه در رابطه با فعالیت‌های هواپیمایی شرکت‌های ماهان و قشم‌فارس‌ایر در آمریکای لاتین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت اسرائیل در بیانیه‌ای نوشته است: «این شرکت‌ها در قاچاق سلاح و تجهیزات برای افراد مرتبط با سپاه قدس – که به دلیل فعالیت‌های تروریستی تحت تحریم‌های آمریکا است – نقش ایفا می‌کنند.»

روز سه‌شنبه پاراگوئه اعلام کرده بود، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ۷ خدمه پرواز، عضو نیروی قدس هستند. اما وزیر امنیت آرژانتین روز چهارشنبه اعلام کرد: «ارتباطی بین خدمه و اعضای نیروی قدس به جز یک تشابه فامیلی وجود ندارد.»

گفتنی است در پی توقیف یک هواپیمای باری ونزوئلایی در آرژانتین و همچنین توقیف گذرنامه خدمه ایرانی آن، یک قاضی آرژانتینی روز سه‌شنبه دستور داد که خدمه ونزوئلایی این هواپیما اجازه ندارند آرژانتین را ترک کنند.

هواپیمای باری شرکت ونزوئلایی که پیشتر متعلق به هواپیمایی «ماهان ایر» بود هفته گذشته پس از فرود در حومه پایتخت آرژانتین توقیف شد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۱۷ ژوئن ۲۰۲۲