تیراندازی مرگبار در یک مرکز خرید در کپنهاگ

در یک حمله مرگبار به مرکز خرید «فیلدز» در کپنهاگ، چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. این حمله شامگاه یکشنبه سوم ژوئیه / ۱۲ تیرماه روی داد. به گفته پلیس، مهاجم یک مرد دانمارکی ۲۲ ساله است که دستگیر شده است.

سوئرن توماسِن، رئیس پلیس دانمارک گفته که انگیزه حمله معلوم نیست، اما نمی‌تواند «تروریستی بودن» آن را رد کند. به گفته وی چندین نفر در تیراندازی کشته شده‌اند. او تاکید کرد هنوز ارائه ارقام دقیق از شمار قربانیان ممکن نیست.

بنابر گزارش‌ها قرار بود شامگاه یکشنبه در نزدیکی مرکز خرید فیلدز کنسرت هری استایلز، خواننده بریتانیایی برگزار شود. گفته شده این کنسرت طبق برنامه‌ریزی قبلی برگزار شده است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای فیلدز یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اسکاندیناوی است. این فروشگاه در کپنهاگ در نزدیکی فرودگاه پایتخت دانمارک قرار دارد. شهردار کپنهاگ با انتشار اطلاعیه‌ای در فیس‌بوک این حمله را «بسیار جدی» خواند و گفت که هنوز شمار دقیق زخمی‌ها و یا جان‌باختگان این حمله مشخص نیست.

کمی بعد از تیراندازی در مرکز خرید فیلدز، خانواده سلطنتی دانمارک اعلام کرد که یک برنامه پذیرایی به میزبانی ولیعهد فردریک لغو می‌شود. این رویداد در ارتباط با برگزاری سه مرحله اول مسابقات تور دو فرانس در دانمارک برگزار می‌شد.

دانمارک آخرین بار در سال ۲۰۱۵ شاهد رویدادی رعب‌انگیز از این نوع بود، زمانی که در حمله‌ای به یک مرکز فرهنگی و یک کنیسه در کپنهاگ دو نفر کشته و شش مامور پلیس زخمی شدند. مرد مسلح در آن حمله بعد در تیراندازی پلیس کشته شد.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۴ جولای ۲۰۲۲