قرعه کشی مبارزات تکواندو در سی امین دوره بازیهای یونیورسیاد ۲۰۱۹

مراسم قرعه کشی مبارزات تکواندو در سی امین دوره بازیهای یونیورسیاد ۲۰۱۹ – ایتالیا شب گذشته برگزار و تکواندوکاران ایرانی حریفان خود را در این میدان شناختند. نکته جالب این دوره مسابقات حضور سه مربی ایرانی در قامت مربی در سه کشور مختلف است . فریبزر عسکری سرمربی تیم تکواندوی ایران، علی تاجیک سرمربی تیم عمان و رضا مهماندوست سرمربی تیم تکواندوی آذربایجان، سه ایرانی هستند . در این میان رضا مهماندوست که سرمربی تیم ملی در سالهای گذشته بوده با بی مهری های صورت گرفته به خود و خانواده اش توسط حکومت جلای وطن کرد و به آذربایجان رفت

مبارزات تکواندو در بخش کیوروگی از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز (سهشنبه – ۱۸ تیرماه) به وقت تهران آغاز و به مدت ۵ روز ادامه دارد. مراسم قرعه کشی این رقابتها برگزار و ۶ نماینده کشورمان در گروه مردان و ۴ هوگوپوش در بخش زنان رقبای خود را شناختند.

روز نخست (سه شنبه – ۱۸ تیرماه)

در روز نخست این رقابتها، مبارزات اوزان ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان انجام خواهد شد و میرهاشم حسینی، مهران برخورداری و زهرا شیدایی از ایران به مصاف رقبای خود میروند.

میرهاشم حسینی هوگوپوش وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت در نخستین گام به مصاف برنده پیکار مکزیک و مغولستان میرود. در ادامه نیز رو در روی برنده چین تایپه و فنلاند قرار میگیرد.

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا با “وی تینگ لیو” از چین تایپه مبارزه می کند و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار مالزی و هند می رود.

در وزن ۵۷- کیلوگرم زنان، زهرا شیدایی نماینده کشورمان است که در گام نخست با “ماریه ماگنوس” از نروژ پیکار میکند و در ادامه باید برنده دیدار تایلند و اسلواکی را از پیش رو بردارد.

روز دوم (چهارشنبه – ۱۹ تیرماه)

پیکارهای اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان پیگیری میشود و آرمین هادیپور تنها نماینده کشورمان در روز دوم این رقابتها است.

آرمین پس از یک دور استراحت در نخستین گام با برنده مبارزه ترکیه و چین تایپه دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز به مصاف یکی از نمایندگان عربستان و ازبکستان میرود.

روز سوم (پنجشنبه – ۲۰ تیرماه)

دیدارهای اوزان ۷۴- کیلوگرم مردان و ۶۲- و ۷۳- کیلوگرم زنان در روز سوم برگزار خواهد شد؛ امیرمحمد بخشی، پریسا جوادی و ملیکا میرحسینی به عنوان هوگوپوشان ایرانی در این روز به رقابت میپردازند.

امیرمحمد بخشی هوگوپوش وزن ۷۴- کیلوگرم تکواندو کشورمان در گام نخست “پیوتر” ووجتوویسز” لهستانی را پیش رو دارد و ادامه با یکی از تکواندوکاران فرانسه، رومانی و اندونزی پیکار میکند.

پریسا جوادی در وزن ۶۲- کیلوگرم ابتدا باید “شالها فیتریانا یوسف” از اندونزی را شکست دهد و پس از آن و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار روسیه و لهستان برود.

ملیکا میرحسینی نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم نیز در اولین مبارزه “مارینه” از اتریش را پیش رو دارد و سپس با “سسیلیا کاسترو” از اسپانیا پیکار خواهد کرد.

روز چهارم (جمعه – ۲۱ تیرماه)

روز چهارم مبارزات اوزان ۶۳- و ۸۷- کیلوگرم مردان و ۵۳- کیلوگرم زنان انجام میشود و سروش احمدی، عرفان ناظمی و ناهید کیانی به عنوان آخرین نمایندگان تکواندو ایران خواهند بود.

سروش احمدی هوگوپوش وزن ۶۳- کیلوگرم در گام نخست با قرعه استراحت رو به رو است و پس از آن با برنده دیدار قزاقستان و عربستان مبارزه میکند.

عرفان ناظمی تکواندوکار وزن ۸۷- کیلوگرم ابتدا باید “آدرین آنجیال” از اسلواکی را از پیش رو بردارد و در ادامه به مصاف “ایوان گارسیا” از اسپانیا میرود.

در وزن ۵۳- کیلوگرم نیز ناهید کیانی نماینده تکواندو کشورمان است که ابتدا با “پو یا سو” از چین تایپه دیدار میکند و پس از آن باید برنده دیدار ترکیه و قزاقستان را شکست دهد.

گفتنی است؛ این مسابقات ۲G میباشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷٫۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق میگیرد.