برگزاری دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی همزمان با یک اعتصاب کارگری

سه شنبه ۱۸ مردادماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، شوش، اراک، شوشتر، دزفول، تهران و اصفهان، گروهی از کارگران پایپینگ‌ نیروگاه برق فردوسی مشهد در مقابل درب این نیروگاه و همچنین جمعی از مردم بخش بازفت واقع در شهرستان کوهرنگ در مقابل بخشداری این بخش، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان، جمعی از کارگران پروژه‌ای شرکت آرام پارس شاغل در پتروشیمی هنگام، دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان نسبت به عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، عدم اجرای کامل همسان‌سازی و همچنین عدم تحقق دیگر مطالباتشان معترض هستند.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان همراه با سر دادن شعارهایی از قبیل «نه به فقر، نه به نابرابری ها، نه به تبعیض و ستم، زنده باد رفاه و آسایش، زنده باد نان و آزادی»، تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهر با سر دادن شعارهایی مانند «مصوبات شورا اجرا باید گردد» و همچنین تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اراک در مقابل ساختمان تامین اجتماعی این شهر همراه با سردادن شعارهایی مانند «زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی» صورت گرفت.

بازنشستگان معترض در شوشتر نیز شعارهایی مانند «رئیسی دروغگو حاصل وعد هات کو، دولت انقلابی فقط شعار خالی، دولت انقلابی چه اسم اشتباهی» را سر دادند.

تجمع ساکنین معترض بخش بازفت
به گزارش ایل نیوز، سه شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از اهالی معترض بخش بازفت واقع در شهرستان کوهرنگ، در مقابل بخشداری این بخش دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض گفتند: “آب آشامیدنی بازفت با وجود چشمه های فراوان با کوچکترین بارندگی گل آلود می شود و قابل مصرف نیست آب بازفت هم از لحاظ کیفیت و کمیت دچار بحران است و نیاز اساسی به مرمت و نوسازی سیستم آبرسانی دارد.”

معترضان دلیل حل نشدن مشکلات منطقه بویژه آب شرب را پیگیری ضعیف مسئولان شهرستانی وانعکاس آن به مسئولان ارشد استانی و کشوری می دانند.

شهروندان معترض در جریان برگزاری تجمع ، بطری های پر شده از آب آلوده را به نشان اعتراض از درب بخشداری مذکور آویزان کردند.

اعتصاب و تجمع کارگران پروژه‌ای شرکت آرام پارس
بنابر گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱، شماری از کارگران پروژه‌ای شرکت آرام پارس شاغل در پتروشیمی هنگام در محل کار خود، دست به اعتصاب و تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض خواستار پرداخت حقوق معوقه خرداد ماه خود هستند.

تجمع کارگران شاغل در پروژه‌ی نیروگاه برق فردوسی مشهد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران پروژه ای پایپینگ‌ پیمانکاری رحیمی شاغل در نیروگاه برق فردوسی مشهد، در مقابل درب این نیروگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع و اعتصاب این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خردادماه خود صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۰ اگوست ۲۰۲۲