برگزاری تجمع اعتراضی

شنبه ۲۲ مردادماه، شماری از کامیون داران شهرستان سیریک در اعتراض به طرح سیپاد و کدینگ کارت های سوخت در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، جمعی از کارکنان شرکت های تابعه آبفای استان هرمزگان مقابل ساختمان استانداری و همچنین تعدادی از متقاضیان مسکن ملی مقابل اداره مسکن و شهرسازی خوزستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، این تجمع با حضور صدها تن از کامیون داران در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان سیریک برگزار شده است.

معترضان به اجرای این طرح عنوان کردند: مقامات استان هرمزگان با توجه به اعتراضات و اعتصابات نسبت به این طرح در بندرعباس همچنان قصد به انجام این طرح در شهرستان ها را دارند.

کامیون داران سیریک اعلام کردند تا زمانی که مقامات از تصمیم خود مبنی بر اجرای طرح سیپاد جلوگیری نکنند اعتراض و اعتصاب مقابل فرمانداری ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، به دستور استاندار هرمزگان و فرماندار سیریک، چند روز است که جایگاه های سوخت از عرضه سوخت به کامیون داران به دلیل عدم نصب دستگاه سیپاد بر روی خودروها خودداری میکنند.

مقامات جمهوری اسلامی پروژه سیپاد را طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش نامگذاری کرده اند.

در این طرح میزان سوخت اختصاص داده شده به دو قسمت سهمیه پایه و سهمیه عملکردی تقسیم میشود. سهمیه پایه مقدار سوختی است که در هر دوره برای مصرف ماهیانه کلیه وسایل نقلیه در حوزه حمل‌ و نقل در نظر گرفته میشود. در مقابل سهمیه عملکردی مقدار سهمیه‌ ای است که در هر دوره متناسب با مقدار پیمایش اعلام شده توسط سامانه پیمایش محاسبه خواهد شد.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت های تابعه آبفای استان هرمزگان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از کارکنان شرکت های تابعه آبفای استان هرمزگان در مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این کارکنان به دلیل عدم پرداخت حقوق خود صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی خوزستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تعدادی از متقاضیان مسکن ملی مقابل اداره مسکن و شهرسازی خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش آمده است، با گذشت دو سال از دریافت پول متقاضیان جهت اتمام پروژه اکباتان در اهواز، هنوز هیچ یک از خانه ها تحویل داده نشده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۴ اگوست ۲۰۲۲