رضا نوروزی زندانی محبوس به پرداخت جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

رضا نوروزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در پی گشایش پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی به پرداخت جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. بخش دیگر پرونده جدید وی جهت رسیدگی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی صادر و به تازگی به آقای نوروزی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام اخلال در نظم زندان به پرداخت ۱۸ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
یک منبع مطلع با اشاره به اینکه پرونده مذکور در پی درگیری رضا نوروزی با رئیس اندرزگاه ۴ گشوده شده است، به هرانا گفت: “بخش دیگر پرونده جدید وی جهت رسیدگی به اتهام توهین به رهبری به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.”
آقای نوروزی که هم اکنون دوران محکومیت خود را در اندرزگاه ۸ سالن ۷ زندان اوین سپری میکند، پیشتر در خصوص این پرونده توسط شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شده بود

رضا نوروزی در اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی یکی از بازداشتگاه های امنیتی نگهداری شد. وی در نهایت با اتمام مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

آقای نوروزی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” محاکمه و مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شد. در نهایت با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ حبس در خصوص او قابل اجرا است.

رضا نوروزی متولد ۱۳۶۹، اهل شهرستان سراب، پدر دو پسر سه ساله و یک ساله است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۸ اگوست ۲۰۲۲