یکی دیگر از امضاکنندگان بیانیه «استعفای رهبری» بازداشت شد.

محمد مهدوی فر، یکی از امضاکنندگان بیانیه «استعفای رهبری» و «نه به جمهوری اسلامی» در شهر آران و بیدگل توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی بازداشت شد.

بعدازظهر روز ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ محمد مهدوی فر توسط نیروهای امنیتی اطلاعاتی بازداشت شد. همزمان، ماموران امنیتی و انتظامی با مراجعه به منزل او، ضمن بازرسی و تفتیش خانه اش، دو دستگاه کامپیوتر، یک لپتاب و یک تبلت که متعلق به فرزندان آقای مهدوی فر بوده اند را نیز با خود برده اند.

محمد مهدوی فر فعال مدنی، شاعر شعر مشهور الفبا و از جمله منتقدان خامنه ای که سوابقی مانند رزمندگی، تخریبچی و غوّاص دوران جنگ ایران و عراق را در کارنامه اش میبینیم. او در حالی بازداشت شده است که چندی قبل برای دیدار خانوادهاش، از محل تبعید خود به مرخصی اعزام شده بود.

برابر اخبار دریافتی، مهدوی فر پس از بازداشت، از دادگستری با خانواده خود تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که قرار است به زودی او را به زندان کاشان منتقل کنند.

پیش از این و در تاریخ ۲۴ دیماه ۹۶ محمد مهدوی فر توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت خود به زندان مرکزی اصفهان منتقل شده بود. وی در دوران تحمل حبس در زندان اصفهان بدون در نظر گرفتن «اصل تفکیک جرائم» در بند عمومی و در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر نگهداری میشد.

او به واسطه حکم ۴ سال و نیم حبس و ۴ سال تبعید به شهرستان سرباز که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب آران و بیدگل در تاریخ ۱۰ دیماه ۹۷ صادر شده بود، دوره تبعید خود را در شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان میگذراند.

از سوی دیگر «محمد نوری زاد» فعال مدنی و روزنامه روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است و افزون بر این عصر جمعه ۱۴ تیرماه نیز رضا مهرگان یکی دیگر از امضاکنندگان بیانیه مزبور، از سوی سه فرد ناشناس با شوکر مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

برگرفته از سایت ایران وایر ٢٢ تیرماه ١٣٩٨