مک‌کال: اقدام نظامی علیه رژیم ایران باید همچنان روی میز باشد اما به عنوان «آخرین گزینه»

یک نماینده ارشد جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت نمی‌توان به جمهوری اسلامی ایران اعتماد کرد و باید اقدام نظامی همچنان به عنوان «آخرین گزینه» روی میز باشد.

مایکل مک‌کال، نفر دوم کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، صبح روز یکشنبه با حضور در برنامه «این هفته» شبکه خبری ای‌بی‌سی در پاسخ به پرسشی درباره حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت نزدیک‌شدن جمهوری اسلامی به بمب هسته‌ای گفت که اقدام نظامی «آخرین گزینه» خواهد بود اما باید به عنوان یک گزینه روی میز باشد.

او با اشاره به سخنان رافائل گروسی درباره بقایای اورانیوم در سه مکان هسته‌ای اعلام نشده از سوی جمهوری اسلامی گفت نمی‌توان به دولت ایران اعتماد کرد. او افزود طبق سیاست ایالات متحده، جمهوری اسلامی نباید به بمب هسته‌ای دست یابد و مقامات ایران معنی این را می‌دانند.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز جمعه در واکنش به پاسخ ایران به آمریکا در مورد بسته پیشنهادی اروپا برای احیای برجام گفت جمهوری اسلامی باید به تحقیقات آژانس و مسائل باقیمانده پاسخ دهد.

در همان روز، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفته بود آمریکا پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده و در حال بررسی آن است «اما متاسفانه پاسخ ایران سازنده نیست.»

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی،۵ سپنامبر ۲۰۲۲