اعتصاب کارگران پتروشمی های دنا و اسلام آباد غرب

یکشنبه ۲۰ شهریورماه، تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام در مقابل ساختمان قوه قضاییه واقع در تهران، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای تهران، اصفهان و اهواز، گروهی از کارگران شهرداری رودبار در این شهرستان و تنی چند از معلمان و خانواده دانش آموزان استثنایی در مقابل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور واقع در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان طی روز جاری، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا و پتروشمی اسلام آباد غرب، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

خانواده های زندانیان محکوم به اعدام زندان های قزلحصار و ندامتگاه مرکزی کرج، با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید”، خواستار توقف اجرای حکم اعدام فرزندانشان شدند.

تجمع روز جاری همراه با جو امنیتی برگزار شده و گفته میشود در جریان آن تعدادی از معترضان بازداشت شده اند.

هرانا در گزارشی مجزا به بررسی اخبار تجمع مخالفان اعدام در تهران پرداخته است.

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد
روز یکشنبه ۲۰ شهریور‌ماه ۱۴۰۱، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای تهران، اصفهان و اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان و مستمری بگیران اصفهان با سردادن شعارهایی از قبیل «تا حق خود نگیرم، از پا نمی‌نشینم» خواستار تحقق مطالبات معیشتی و صنفی خود شدند.

از مهمترین مطالبات بازنشستگان می‌توان به اجرای صحیح همسان‌سازی و افزایش ۳۸ درصدی حقوق آنها اشاره کرد.

تجمع کارگران شهرداری رودبار
به گزارش ایلنا، یکشنبه ۲۰ شهریور‌ماه ۱۴۰۱، گروهی از کارگران شهرداری رودبار در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در این شهرستان دست به تجمع زدند.

به گفته این کارگران، غیر از دو ماه معوقه مزدی سال جاری، ۴ ماه از مطالبات مزدی سال گذشته آنها نیز پرداخت نشده است.

کارگران می‌گویند: روز به روز بر بدهی‌های کارگران شهرداری رودبار افزوده می‌شود ولی راه‌حل مناسبی از سوی مسئولان شهری مشاهده نمی‌کنیم.

آنها همچنین عنوان کردن کردند: غیر از دو ماه معوقه مزدی سال جاری، ۴ ماه از سال گذشته طلبکاریم. در عین حال مطالباتی از از سال ۹۲ تاکنون در ارتباط با سنوات، مانده مرخصی اضافه کار و حق بیمه طلبکاریم.

کارگران در ادامه تصریح کردند: طی یک ماه گذشته برای پیگیری مطابات صنفی خود به چند نهاد دولتی و غیردولتی مراجعه کردیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

طبق اظهارات کارگران، پیمانکار فعلی شهرداری رودبار علارغم اینکه تا بیستم مهر ماه با شهرداری قرارداد کار دارد با اجبار شهرداری هشتم شهریور قراردادش فسخ شده و ما کارگران نگرانیم با خروج پیمانکار نتوانیم به مطالبات معوقه شش ماهه خود برسیم.

این کارگران در خاتمه با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی مسئولان شهری به دفتر دادستانی شهرستان رودبار مراجعه کردیم، گفتند: تصور ما این بود که مسئولان شهری و اعضای شورای شهر پیگیر وضعیت شغلی‌مان خواهند شد.

در حال حاضر وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آن‌ها از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند. انتظارمان این است که مسئولان استانی و شهرستانی بویژه دادستانی رودبار به این مساله ورود کنند.

تجمع معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی
به گزارش کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، جمعی از معلمان و خانواده دانش آموزان استثنایی در مقابل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور واقع در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به ایجاد محدودیت‌ جدید حمل و نقلی برای دانش آموزان استثنایی صورت گرفته است.

تجمع‌کنندگان درخواست خود را به معاون سازمان تحویل داده و تاکید کردند اگر ظرف چند روز آینده جوابی به درخواست آنان داده نشود، مجددا تجمع خواهند کرد.

اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا واقع در عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

بر اساس این گزاش، این کارگران معوقات ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند.

اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی اسلام آباد غرب
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی اسلام‌آباد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه‌ خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

این کارگران حقوق ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۱۲ سپنامبر ۲۰۲۲