محکومیت ملیکا قراگوزلو، معترض حجاب اجباری، به ۳ سال و ۸ ماه زندان

وکیل ملیکا قراگوزلو، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و معترض حجاب اجباری، خبر داد که موکلش به تحمل ۳ سال و ۸ ماه زندان و محرومیت اجتماعی محکوم شده است.

محمدعلی کامفیروزی روز دوشنبه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت، خانم قراگوزلو که دو ماه قبل ویدیویی چند ثانیه‌ای بدون روسری در صفحه مجازی خود منتشر کرده بود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و رای دادگاه نیز صادر شده است.

به گفته او، قاضی دادگاه خانم قراگوزلو را به ۳ سال و ۸ ماه زندان، دو سال منع عضویت در گروه و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و حتی شبکه‌های اجتماعی و همچنین خروج از کشور محکوم کرده است.

این وکیل دادگستری در ادامه نوشت: «قاضی افشاری موکلم را به دلیل ارتکاب جرم اجتماع و تبانی علیه امنیت به سه سال و هشت ماه حبس، بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام به هشت ماه حبس و بابت ترغیب به اعمال منافی عفت به هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.»

آقای کامفیروزی یادآوری کرده که ملیکا قراگوزلو، ۲۲ ساله، «دارای سوابق متعدد پزشکی است» و با این که پزشکی قانونی تایید کرده او «باید تحت نظر روانپزشک متخصص باشد»، در صدور رأی هیچ توجهی به آن نشده است.

رای دادگاه مبنی بر محکومیت خانم قراگوزلو در حالی صادر شده که شهرهای مختلف ایران صحنه اعتراضات گسترده‌ای به حجاب اجباری است. این اعتراضات در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲