بیش از ۵۰۰ دندان‌پزشک خواستار آزادی فاطمه مشهدی عباس، استاد دانشگاه بهشتی، شدند

بیش از ۵۰۰ دندان‌پزشک در ایران با امضای بیانیه‌ای خواهان‌‌ آزادی «فوری» و «بی‌قید و شرط» فاطمه مشهدی عباس، دکتر دندان‌پزشک و استاد تمام دانشگاه بهشتی، شدند.

همکاران خانم مشهدی عباس می‌گویند که پس از چند روز بی‌اطلاعی از سرنوشت او آگاه شده‌اند که او توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است: «دکتر مشهدی عباس شخصیتی دانشگاهی، قوی، آزاده، طرفدار آرامش و مخالف خشونت است که همواره برای استقلال و تامین حقوق دانشجویان کوشا بوده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «بازداشت ایشان به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد، اقدامی غلط و محکوم است. آزادی هرچه سریع‌تر و بدون قید و شرط ایشان خواسته به حق همه ماست که باید بر آن پافشاری کرد».

خبر بازداشت فاطمه مشهدی عباس روز شنبه ۳۰ مهر به دنبال انتشار بیانیه شورای صنفی دانشگاه‌های کشور رسانه‌ای شد. طبق این بیانیه خانم مشهدی عباس روز ۲۷ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. اما هنوز مشخص نیست که این دندان‌پزشک و استاد دانشگاه توسط چه نهادی دستگیر شده یا اتهام او چیست.

برخی گزارش‌های تاییدنشده حاکی از آن است که او در پی بازداشت به زندان اوین تهران منتقل شده است.

به دنبال اعتراضات سراسری در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، موج وسیعی از بازداشت فعالان مدنی و دانشگاهی، روزنامه‌نگاران و نویسندگان و هنرمندان شکل گرفته است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲