بازداشت خانم فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی زندانی سیاسی

بیانیه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی 

بازداشت خانواده زندانی سیاسی هم حکومت اسلامی را نجات نخواهد داد روز دوشنبه ۳۱ تیر، فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی توسط ماموران لباس شخصی در منزل خود بازداشت شد. تلفن وی را ضبط کردند وگفته اند به دادسرای اوین منتقل خواهد شد. ولی تا بحال از وضعیت وی خبری نیست فرنگیس مظلوم به جرم اینکه که صدای فرزندش سهیل عربی و دیگر زندانیان سیاسی است، بازداشت شده است.

فرنگیس مظلوم مادری شجاع، مبارز و محبوب است که تمام این سالها بدون وقفه و با پیگری تحسین برانگیزی از آزادی فرزندش دفاع کرده است. تمام این سال ها با افشاگری جسورانه از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی در زندان ها ، جهنمی که جمهوری اسلامی برای فرزندان مردم آفرید را رسوا کرد حکومت اسلامی تلاش دارد با بازداشت خانواده زندانی سیاسی، با تشدید سرکوب، ارعاب و دستگیری فعالین، صدای اعتراض جامعه ای را خاموش کند که یک لحظه از اعتراض باز نایستاده است حمله، سرکوب و بازداشت خانواده زندانیان سیاسی حمله به کل جامعه است.

خانواده زندانی سیاسی حق دارند از فرزند، همسر، برادر و خواهر خود با خبر باشند. از او و آزادیش دفاع کنند و برای آزادیش تلاش کند. تامین امنیت خانواده زندانی سیاسی، خواست کل جامعه است کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی را شدیدا محکوم میکند و از تمام خانواده زندانیان سیاسی، خانواده جان باختگان و جنبش دادخواهی، اتحادیه ها، تشکل های کارگری، سندیکاها، سازمانهای مترقی، نویسندگان، هنرمندان، دانشجویان و همه مردم آزادیخواه و انساندوست میخواهد که در دفاع از خانواده های زندانیان سیاسی و آزادی فرنگیس مظلوم به هر شکل و از هر طریق ممکن، صدای زندانی سیاسی و خانواده او باشند و با برپائی تجمعات در ۱۷ آگوست برابر با ۲۶ مرداد، روزجهانی دفاع از آزادی سهیل عربی که توسط آتئیست های سراسر دنیا اعلام شده صدای سهیل عربی و خانواده او باشند. فرنگس مظلوم باید بیدرنگ و بدون قید و شرط آزاد گردد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی 

٣١ تیر ١٣٩٨ – ٢٢ ژوئیه ٢٠١٩