پلمب ۳۲ واحد صنفی به دلیل شرکت در اعتصابات سراسر

پنجشنبه ۱۷ آذرماه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از پلمب ۳۲ واحد صنفی در به دلیل شرکت در اعتصابات توسط اداره اماکن و اتاق اصناف در شهر جم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، ۳‍۲ واحد صنفی به دلیل شرکت در اعتصابات توسط اداره اماکن و اتاق اصناف در شهر جم پلمب شد.

اکبر پورات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ظهر پنجشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱، در این باره مدعی شد: “بر اساس مصوبه شورای تأمین استان بوشهر و با حکم قضائی، ۹۹ واحد صنفی در شهرهای بوشهر، گناوه و جم که در پی فراخوان ضد انقلاب اقدام به تعطیلی مغازه خود کرده بودند، پلمب شدند.”

وی در ادامه افزود: ۴۷ واحد صنفی متحصن در شهر بوشهر توسط اداره اماکن و اتاق اصناف، ۲۱ واحد صنفی در شهر گناوه و ۳۲ واحد صنفی در جم نیز توسط این نهادها پلمب شده است.

این خبر در حالی است، آقای پورات، شامگاه چهارشنبه ۱۶ آذرماه، از پلمب ۵۴ واحد صنفی متحصن در شهر بوشهر و ۱۴ واحد صنفی در شهر گناوه خبر داده بود.

علاوه بر این، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این خصوص افزود: کسبه های متحصن ضمن محرومیت از معافیت مالیاتی، پروانه کسب آن ها باطل شده و حساب های بانکی مرتبط با مغازه مسدود و در نهایت محل کسب آنها پلمب می شود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ دسامبر ۲۰۲۲