خیزش روزمره با شعارهای شبانه و دیوارنویسی

پس از اعتراضات سراسری در ۲۷ بهمن‌ماه، شعارهای شبانه در شهرهای مختلف ایران ازجمله تهران، اصفهان و مشهد ادامه یافت. شعارنویسی و تخریب نمادهای حکومتی نیز در شهرهای مختلف ایران کماکان ادامه دارد.

معترضان در مناطق مختلف شهر تهران بار دیگر مخالفت خود با حاکمیت را با سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، سپاه و علی خامنه‌ای اعلام کردند. این شعارهای شبانه، جمعه‌شب ۲۸ بهمن‌ماه، در مناطق مختلفی ازجمله تهرانپارس، نارمک، ستارخان و اکباتان ادامه یافت.

شعارهای شبانه مردم در منطقه اکباتان با فریاد «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» ادامه یافت. معترضان در شهرک اکباتان در این اعتراض شبانه همچنین شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» سردادند.

از سوی دیگر، معترضان در خیابان آپادانا نیز از پشت پنجره خانه‌هایشان شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» سردادند. معترضان در منطقه ستارخان نیز همانند شب‌‌های گذشته بار دیگر به سردادن شعارهای ضد حکومتی اقدام کردند و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر‌دادند.

معترضان در شرق تهران در محله‌های فرجام، نارمک و تهرانپارس جمعه‌شب نیز مانند شب‌های گذشته شعارهای شبانه سردادند. معترضان در این اعتراض شبانه شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر دیکتاتور» را فریاد زدند.

معترضان در مناطقی از شهر اصفهان نیز به سردادن شعارهای شبانه در شامگاه جمعه ۲۸ بهمن‌ماه اقدام کردند. معترضان در محلات مختلف اصفهان شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

ویدیوهای منتشر شده از شهر مشهد نیز نشان می‌دهد که مردم این شهر جمعه‌شب با سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، با خیزش سراسری مردم ایران همراهی کردند. معترضان در این اعتراض شبانه شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» را از پشت بام خانه‌ها و پنجره‌هایشان فریاد زدند.

شعارنویسی‌های شبانه بر روی دیوارهای شهر و همچنین آتش زدن نمادها و تبلیغات حکومتی نیز کماکان در شهرهای مختلف ایران در جریان است. معترضان در شهرهای کوچک و بزرگ بسیاری در طی ماه‌های گذشته از این روش برای نشان دادن اعتراضاتشان استفاده کردند.

جمعی از معترضان در شهر قروه واقع در استان کردستان به شعارنویسی بر روی دیوارهای این شهر اقدام کردند. در ویدیویی که از این شعارنویسی منتشر شده است بر روی یکی از دیوارها شعار «مرگ بر خامنه‌ای – قاسم کتلت» نوشته می‌شود.

معترضان در جزیره قشم نیز با انتشار ویدیویی نشان دادند که بر روی دیوارهای این شهر شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» نوشته‌اند. معترضان در قشم همچنین جمعه‌شب به آتش زدن یک بیلبورد بزرگ تبلیغات حکومتی در این جزیره اقدام کردند.

یکی از معترضان در شهر سیرجان نیز با انتشار عکسی از خود در کنار دیواری که بر روی آن شعار «زن زندگی آزادی» نوشته شده بود، همراهی خود را با خیزش سراسری نشان داد. این دختر در این تصویر مشت‌های خود را گره کرده و حجاب اجباری را از سر برداشته است.

معترضان در شهر تبریز نیز با شعارنویسی بر روی دیوارهای شهر اعتراض خود را ادامه دادند. معترضان در این شهر با انتشار ویدیویی نشان دادند که بر روی یکی از دیوارهای شهر شعار «لعنت بر خمینی» را نوشته‌اند. معترضان در شهر قم نیز به شعارنویسی در برخی محلات اقدام کردند و بر روی دیوارهای شهر شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» نوشتند.

معترضان در شهر بندرعباس نیز به آتش زدن ورودی «پایگاه بسیج مهدی موعود» اقدام کردند. معترضان با انتشار ویدیویی از خود شعار «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» سردادند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۸ فوریه ۲۰۲۳