شعارهای شبانه در تهران، شعارنویسی و آتش‌زدن تبلیغات حکومتی در رشت، بندرعباس و یاسوج

چندین منطقه از شهر تهران شامگاه یک‌شنبه بار دیگر شاهد شعارهای شبانه و ضد حکومتی جمعی از مردم معترض بود. در شهرهای رشت و بندرعباس معترضان علاوه بر سردادن شعارهای شبانه، اقدام به شعارنویسی‌ گسترده کردند و در یاسوج نیز تبلیغات حکومتی از جمله بنر بزرگی حاوی تصویر علی خامنه‌ای و فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد را به آتش کشیدند.

جمعی از مردم معترض شامگاه یک‌شنبه ۳۰ بهمن ماه در منطقه جنت‌آباد در شمال غربی تهران اقدام به سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود کردند. معترضان از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «آزادی، آزادی، آزادی» سردادند.

شهرک باقری در منطقه ۲۲ تهران هم در این شب صحنه سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی بود. «مرگ بر خامنه‌ای»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «مرگ بر سپاهی» از جمله شعارهای شبانه معترضان در این شهرک بود.

معترضان در شهرک اکباتان نیز یک‌شنبه‌شب چون شب‌های دیگر اقدام به سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی از فراز برج‌های این شهرک کردند. «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» از جمله شعارهای شبانه معترضان در شهرک اکباتان بود.

این در حالی است که در ورودی‌های شهرک اکباتان از شامگاه یک‌شنبه نیروهای امنیتی اقدام به برقراری ایست بازرسی کردند. اکباتان با وجود بازداشت‌های گسترده ساکنانش و فشارهای مداوم از سوی نیروهای امنیتی، از جمله کانون‌های اصلی اعتراضات در پایتخت از زمان آغاز اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی در ۲۶ شهریور ماه بوده است.

منطقه نارمک در شرق تهران نیز یک‌شنبه شب شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم علیه جمهوری اسلامی بود. «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» از جمله شعارهای یک‌شنبه شب معترضان در نارمک بود.

در شهر یاسوج معترضان شامگاه یک‌شنبه تبلیغات حکومتی را به آتش کشیدند. معترضان از جمله در مرکز شهر یاسوج اقدام به آتش زدن بنری حاوی تصویر علی خامنه‌ای و جهانگیر انصاری فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد کردند.

رشت نیز روز و شامگاه یک‌شنبه شاهد شعارنویسی‌های ضد حکومتی از جمله شعارهایی چون «بیزاریم از دین شما، نفرین به آیین شما» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» در چندین منطقه این شهر بود.

بندرعباس مرکز استان هرمزگان هم یک‌شنبه شب شاهد شعارنویسی معترضان در مناطق مختلف این شهر بود. معترضان از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای» را بر دیوارهای چند منطقه مرکز استان هرمزگان دیوار نویسی کردند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۰ فوریه ۲۰۲۳