وزیر دفاع اسرائیل در کرانه باختری: اجازه آسیب‌رسانی از سوی ایران را نخواهیم داد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان بازدید از کرانه باختری رود اردن نسبت به مداخله جمهوری اسلامی در این مناطق هشدار داد.

آقای گالانت روز یکشنبه ۱۳ فروردین از یکی از تیپ‌های ارتش اسرائیل در کرانه باختری بازدید کرد و گفت: «ما اجازه نخواهیم داد ایرانی‌ها و حزب‌الله [لبنان] به ما آسیب برسانند.»

او افزود: «ما در گذشته اجازه چنین کاری نداده‌ایم و اکنون یا هیچ زمانی در آینده نیز اجازه چنین کاری نخواهیم داد.»

در حالی که تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان از ماه‌ها پیش در مناطقی از اورشلیم و همچنین کرانه باختری رود اردن ادامه دارد، حملات منتسب به اسرائیل در سوریه علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی نیز در ماه‌های اخیر و به‌ویژه روزهای اخیر شدت گرفته است.

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه نیز گفت: «همه جبهه‌های ما متشنج است. ایرانی‌ها در حال گسترش نفوذ خود به کرانه باختری و غزه هستند و تلاش می‌کنند نیروهای خود را در سوریه و لبنان مستقر کنند.»

گالانت پیشتر هشدار داده بود که اختلافات داخلی در اسرائیل بر سر مسئله تغییرات دستگاه قضایی، موجب ایجاد تهدیدهایی برای امنیت ملی این کشور است.

پس از چند ماه اعتراضات در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، سرانجام از تعلیق موقت روند این تغییرات خبر داد.

اظهارات تازه وزیر دفاع اسرائیل در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی به ویژه از طریق حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی و حزب‌الله لبنان در تلاش برای «نابودی» اسرائیل است.

چند سال پیش، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ايران در ديدار با دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين، جنگ با اسرائيل را يک «جنگ سرنوشت‌ساز» خواند که «بايد تکليف را نهايی کند».

همچنین مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، کرانه باختری رود اردن را بخشی از «عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی ایران دانسته و گفته‌ است که ایران باید قدرت خود را در این منطقه زیر کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی «تثبیت» کند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۳ آپریل ۲۰۲۳