بازداشت پدر حمیدرضا روحی یک روز پس از اعتراضات شهرزیبا

بر اساس گزارش منابع مطلع از تهران، علی روحی، پدر حمیدرضا روحی، از کشته‌شدگان اعتراضات در تهران، پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

بنا بر اطلاعات یک منبع نزدیک به خانواده حمیدرضا روحی، شب گذشته ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، به دنبال تجمع مردم برای تولد این معترض کشته‌ شده در شهرزیبا، پدر حمیدرضا و شوهر عمه او بازداشت شدند. همچنین به گفته این منبع، مادر و خواهر و برادر حمیدرضا نیز احضار تلفنی شدند که آن‌ها در پاسخ گفته‌اند: «فقط با دریافت احضاریه کتبی و رسمی در محل حاضر می‌شوند.» 

بازداشت پدر حمیدرضا روحی در حالی صورت گرفته است که دیروز چهارشنبه همزمان با تولد حمیدرضا روحی، تجمعات گسترده‌ای مقابل منزل خانواده روحی در محله شهر زیبا، شکل گرفت. معترضان شامگاه چهارشنبه با حرکت در خیابان‌های شهر زیبا شعارهایی مانند «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «حمیدرضا می‌جنگیم، خونتو پس می‌گیریم»، و «حمیدرضا نمرده… سیدعلیه که مرده»

حمیدرضا روحی، ۱۹ ساله و دانشجوی عمران دانشگاه آزاد شهر قدس بود که در تظاهرات پنجشنبه شب ۲۶آبان۱۴۰۱ در شهر زیبا، با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۷ آپریل ۲۰۲۳