ادامه مسمو‌م‌سازی دختران دانش‌آموز در ایران

چندین مدرسه دخترانه در شهرهای مختلف ایران روز شنبه ۱۹ فروردین هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و دهها دانش‌آموز دختر مسموم شدند.

براساس گزارش‌ها مدرسه‌ها‌ی دخترانه‌ معراج در اردبیل و مدرسه دخترانه‌ فدک در نقده، مدرسه دخترانه‌ هاجر در هفتکل خوزستان، مدرسه‌ دخترانه‌ خیام در پردیس و دبستان سعدی ارومیه از جمله مدارسی هستند که هدف حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند.

در اردبیل تعدادی از دانش آموزان برخی مدارس دخترانه با بدحالی راهی بیمارستان شدند.

مهری رئیس فوریتهای پزشکی گفت: از ساعت حدود ۹ صبح امروز ۱۹ فروردین از ۵ مدرسه دخترانه اردبیل با اورژانس تماس گرفته شده تعدادی دانش آموز با علائم اضطراب، تنگی نفس و سردرد به بیمارستان‌های امام خمینی، امام رضا و فاطمی اردبیل منتقل شدند.

تاکنون دانش‌آموزان مدارس ‏معراج، سما، آسیه، خلبان ذاکر، شاهد و زینبیه در شهرستان اردبیل مسموم شده‌اند.

حال عمومی مراجعه کنندگان خوب و رو به بهبودی است.

مسمومیت دانش آموزان مدرسه دخترانه سعدی در ارومیه

دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی هیات امنایی سعدی ارومیه مسموم شدند.

به گزارش ایلنا، دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی هیات امنایی شهر ارومیه مسموم شدند.

شاهدان حاضر در محل گفتند: بر اثر انتشار گاز در این مدرسه تعدادی از دانش آموزان مسموم شدند که با حضور نیروهای انتظامی و فوریت های پزشکی در مدرسه حادثه در حال بررسی و پیگیری است.

از تعداد دانش آموزان مسموم شده اطلاعی در دست نیست ولی بنا به گفته شاهدان، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

همچنین دانش آموزان دختر مدرسه ابتدایی هیئت امنایی شهر ارومیه مسموم شدند. از تعداد دانش آموزان مسموم شده اطلاعی در دست نیست ولی بنا به گفته شاهدان، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

دانش آموزان دو مدرسه دبیرستان دخترانه نیز در شهر دیواندره استان کردستان دچار مسمومیت شده و تعدادی از آنها بستری شده‌اند. گفته می‌شود که شماری از مردم دیواندره و خانوادها نیز مقابل بیمارستان تجمع کرده‌اند.

بد حالی تعدادی از دانش آموزان در هفتکل خوزستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان هفتکل از بد حالی دوباره ۶۰ نفر از دانش آموزان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مازیار مولایی گفت: ساعت ۰۹:۳۰ دقیقه امروز شنبه ۱۹ فروردین، از مدرسه هاجر با فوریت‌های پزشکی مبنی بر بد حالی تعدادی از دانش آموزان تماس حاصل گرفته شد که با مراجعه فوری همکاران و انتقال دانش آموزان دختر به بیمارستان محلی این شهرستان اقدامات اولیه انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت هفتکل افزود: آمار کلی دانش آموزان که بعضی از آنان توسط والدین به این مرکز مراجعه کرده بودند جمعا ۶۰ نفر بوده است.

مازیار مولایی در پایان گفت: حال عمومی دانش آموزان بستری در بیمارستان محلی شهرستان هفتکل خوب است و خانواده‌ها نگران نباشند.

با گذشت ۴ ماه از شروع مسمومیت‌های دانش‌آموزان دختر در ایران، هنوز عاملان این حملات شناسایی و دستگیر نشده‌اند. عاملان این جنایات هولناک، زبون، ناتوان و درمانده از تحمیل حجاب اجباری به زنان با روشی غیرانسانی و ناجوانمردانه سعی در نشان دادن قدرت پوشالی خویش دارند.

برگفته ای از سایت ایران امروز، ۹ آپریل ۲۰۲۳