دستکم سیزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان

روز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان، خراسان رضوی، فارس، ایلام و کردستان به صورت جداگانه در مقابل ساختمان های مرکزی مخابرات این استان ها، جمعی از شهروندان شهرستان تفت واقع در یزد در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان، شماری از شهروندان ساکن روستای دانیال در شهرستان عباس آباد، گروهی از دانشجویان کارورز (اینترن) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه و جمعی از پرستاران در یاسوج در مقابل ساختمان استانداری این شهر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین، کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان نیز دست به اعتصاب زدند.

روز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان، خراسان رضوی، فارس، ایلام و کردستان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، به صورت جداگانه در مقابل ساختمان های مرکزی این استان ها دست به تجمع زدند.

این تجمعات در شهرهای اهواز، زاهدان، شهرکرد، کرمانشاه، رشت، مشهد، شیراز، ایلام و سنندج صورت گرفته است.

این بازنشستگان معترض خواستار “اجرای کامل آیین نامه استخدامی ۸۹/۲۴، پرداخت کامل رفاهیات و دیگر معوقات مزدی و همچنین اجرای کامل بیمه تکمیلی و هزینه های درمان” هستند.

تجمع اعتراضی شماری از شهروندان در تفت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه، جمعی از شهروندان شهرستان تفت واقع در یزد در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به کمبود آب در روستای دهشیر صورت گرفته است.

گفتنی است، پیشتر محمدصالح جوکار، عضو هیات نمایندگان استان یزد، با بیان اینکه “تمام شهرهای استان دارای تنش آبی هستند”، گفته بود: “اکنون بالای ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می شوند.”

تجمع اعتراضی اهالی روستای دانیال
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه، شماری از شهروندان ساکن روستای دانیال واقع در شهرستان عباس آباد در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، با سردادن شعارهایی اعتراضی در این شهرستان دست به تجمع زدند.

روز شنبه ۲۶ فروردین ماه، اعتراض اهالی روستای دانیال نسبت به اقدام معاونت تولیت موقوفه عام روستای مذکور مبنی بر مصادره زمینی در این روستا، با سرکوب خشونت بار توسط ماموران انتظامی مواجه شد. در جریان این درگیری دو تن از اهالی معترض کشته و دو شهروند دیگر نیز مجروح شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان کارورز (اینترن) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه، گروهی از دانشجویان کارورز (اینترن) دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس اقدام به متفرق کردن افراد حاضر در این تجمع کرده اند.

تجمع اعتراضی پرستاران در یاسوج
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه، گروهی از پرستاران در یاسوج، با برگزاری تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان استانداری واقع در این شهر، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

اعتصاب کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه، شماری از کارکنان شیفت صبح مجتمع فولاد خراسان در اعتراض به حقوق و مزایای خود اعتصاب کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)،۷ ژوئن ۲۰۲۳