نازیلا معروفیان به دلیل روایت «برخورد نیروی یگان ویژه» از محل کارش «اخراج» شد

نازیلا معروفیان به دلیل روایت «برخورد نیروی یگان ویژه» از محل کارش «اخراج» شد

‫‌نازیلا معروفیان، خبرنگاری که به دلیل گفت‌وگو با پدر مهسا امینی مدتی زندانی شده بود، روز پنجشنبه در یک رشته توییت اعلام کرد از تحریریه روزنامه‌ای که به تازگی در آنجا کار خود را شروع کرده بود اخراج شده است.

او می‌گوید پس از آن اخراج شد که سه روز پیش‌تر روایت خود را از برخورد نیروی یگان ویژه و فحاشی جنسی این مامور بر سر پوشش اختیاری‌‌اش علنی کرد.

‫‌نازیلا معروفیان روز یکشنبه در توییتی نوشته بود یک مامور در تاترشهر به او به دلیل نداشتن حجاب اجباری گفت: «این چه سر و وضعیه البته چون |…| اینطوری لباس میپوشی.»

نازیلا معروفیان در توییت تازه خود نوشته است فشارهای امنیتی بر او زیاد شده فقط به این دلیل که او یک «منتقد معترض» است. به اعتقاد خانم معروفیان، همه این‌ها «برای اینکه انسان را خرد کنند و یا به مرز خودکشی برسانند، یا دیگه بِبُری از مملکت و فراریت بدن. قطعا من هم انسانم و دارم اذیت میشم اما تا روزیکه زنده‌ام مینویسم و تو مملکتم میمونم، هر چقدر غریبم کنید.»

‫نازیلا معروفیان پس از انتشار مصاحبه‌ای با پدر مهسا امینی در اوایل آبان‌ ۱۴۰۱ بازداشت و پس از حدود ۷۰ روز زندان با قید وثیقه آزاد شد.

فشار بر وکلا، فعالان مدنی، و روزنامه‌نگاران از جمله اقدامات مقامات جمهوری اسلامی پس از آغاز اعتراض‌ها در پی کشته شدن مهسا امینی است. ده‌ها روزنامه‌نگار در ماه‌های گذشته در ایران بازداشت شده‌اند که شماری از آنها از جمله نیلوفر حامدی و الهه محمدی همچنان در زندان به سر می‌برند.

برگفته ای از سایت ایران امروز،۱۶ ژوئن ۲۰۲۳