برگزاری اردوهای موشکی و پهپادی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش و سپاه پاسداران برای دانش‌آموزان

در تهران واحدهای تبلیغاتی سپاه پاسداران انقلابی اسلامی با همکاری آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان «اردوهای راهیان پیشرفت و امید» برگزار می‌کند. محور این اردوها نمایش توانمندی‌ها و تجهیزات موشکی و پهپادی نیروهای مسلّح است.

به نظر می‌رسد حکومت کارزار تازه‌ای برای تبلیغ و تبیین ضرورت توسعه انواع پهپادها و موشک‌های بالستیک را برای نسل جوان در ایران به راه انداخته است. بخشی از این کارزار پیوند زدن موشک و پهپاد با زندگی مردم است!

سردار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در جریان بازدید از یگان فرماندهی پهپاد نیروی دریایی سپاه گفت، «بحمدالله پهپاد‌های منحصر به‌ فردی در نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته می‌شود به گونه‌ای که دشمن متعجب شده که با اینهمه فشار‌های حداکثری و تحریم‌های گسترده چگونه فرزندان ایران اسلامی توانستند به این سطح رشد و پیشرفت در حوزه‌های تجهیزات دفاعی و نظامی برسند.»

وی پیشرفت‌های ارتش و سپاه در حوزه پهپادی را «قدرت‌ساز» توصیف کرد و توصیه کرده که «آموزش و پرورش می‌تواند این موضوع مهم را در کتب درسی دانش‌آموزان طرح‌ریزی و جانمایی کند تا نوجوانان، جوانان و آیندگان این مرز و بوم از افتخارات عزتمند این نظام مظلوم مقتدر بیشتر بدانند و احساس غرور کنند.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه ۱۱ تیرماه نیز با تأکید بر ضرورت حضور جوانان در اردوهای جهادی و نظامی گفته بود «اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت!»

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی با همکاری نیروهای مسلّح مدت‌هاست تلاش می‌کند در چارچوب مغزشویی‌های سیاسی- عقیدتی و سیستماتیک نظام، «پهپادسازی» را نیز به عنوان یک ارزش برای گروه‌های دانش‌آموزی در سراسر کشور تبلیغ و ترویج کند.

در همین ارتباط رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی مدعی است که هدف اصلی برگزاری «اردوهای راهیان پیشرفت» آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از این اردوها شامل بازدید از مرکز پهپادی نیروی هوافضای سپاه در کاشان و سایت هسته‌ای نطنز در اصفهان می‌شود.

برگرفته ای از سایت کیهان لندن،۲۰ جولای ۲۰۲۳