دستکم پنج تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در یزد

روز یکشنبه یکم تیرماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش و کرمانشاه دست به تجمع زدند. از سوی دیگر، جمعی از کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در یزد دست به اعتصاب زده و در محوطه این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین گروهی از کارگران فضای سبز شهرداری، با برگزاری تجمعی اعتراضی مقابل شهرداری منطقه ۹ در شیراز خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه یکم تیرماه، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش و کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع بازنشستگان معترض، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

تجمع و اعتصاب کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در یزد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه یکم تیرماه، جمعی از کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در یزد دست به اعتصاب زده و در محوطه این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنابر این گزارش، کارگران معترض خواهان افزایش و ثابت شدن حقوق‌ ها، پرداخت کامل سود سهام شرکت سها، همسان‌ سازی حقوق ها و همچنین تعلق بیمه تکمیلی به کارگران هستند.

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری در شیراز
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه یکم تیرماه، کارگران فضای سبز شهرداری شیراز، در مقابل ساختمان شهرداری منطقه ی ۹ این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش آمده است؛ تجمع کارگران شهرداری مذکور، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالباتشان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۴ جولای ۲۰۲۳