دستکم نوزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران معدن چادرملو در یزد

روز دوشنبه دوم مردادماه، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، ایلام، اصفهان، مشهد، ساری، کرمانشاه، سنندج، زنجان، تهران، ارومیه، بندرعباس، شیراز و تبریز، جمعی از خانواده های بیماران هموفیلی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران، شماری از مشتریان شرکت کرمان‌ موتور در مقابل ساختمان صنعت، معدن و تجارت واقع در تهران، جمعی از ساکنین روستای ولدیان در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان خوی و شماری از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان تاکستان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز جاری، جمعی از کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در یزد برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محوطه این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر، روز گذشته شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت و جمعی از والدین و دانش‌ آموزان مدرسه مولوی واقع در تهران دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، ایلام، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، کرمانشاه، کردستان، زنجان، تهران، آذربایجان غربی، هرمزگان، فارس و آذربایجان شرقی دست به تجمع زدند.

این تجمعات که در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، ایلام، اصفهان، مشهد، ساری، کرمانشاه، سنندج، زنجان، تهران، ارومیه، بندرعباس، شیراز و تبریز برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع اعتراضی بیماران هموفیلی در تهران
به گزارش دیده بان ایران، امروز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از خانواده های بیماران هموفیلی در تهران، با سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به کمبود دارو و عدم رسیدگی به دیگر مطالباتشان صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است؛ خانواده جامعه هموفیلی در این تجمع خواستار برکناری بهرام عین اللهی از وزارت بهداشت شدند و همچنین با در دست داشتن بنری تاکید داشتند حیدر محمدی از سازمان غذا و دارو کنار گذاشته شود.

تجمع اعتراضی مشتریان شرکت کرمان‌ موتور در تهران
به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، شماری از مشتریان شرکت کرمان‌ موتور در اعتراض به افزایش قیمت محصولات این شرکت در مقابل ساختمان صنعت، معدن و تجارت واقع در تهران دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از تجمع کنندگان آمده است؛ “مطابق مصوبه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ شورای رقابت، خودروسازان حق فروش محصولات بدون مصوبه قیمتی شورا را نداشتند. چرا شورای رقابت تکلیف قراردادهای پیش از ۱۶ اردیبهشت خودروسازان را طبق مصوبه ۵۴۳ مشخص نمی‌ کند تا بین همه شرکت‌ کنندگان طرح یکپارچه به عدالت رفتار شود؟”

تجمع و اعتصاب کارگران معدن چادرملو در یزد
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از کارگران پیمانکاری معدن چادرملو در یزد برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زده و در محوطه این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنابر این گزارش، کارگران معترض خواهان افزایش و ثابت شدن حقوق‌ ها، پرداخت کامل سود سهام شرکت سها، همسان‌ سازی حقوق ها و همچنین تعلق بیمه تکمیلی به کارگران هستند.

تجمع اعتراضی جمعی از ساکنین روستای ولدیان در خوی
به گزارش آذرباخیش، امروز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از ساکنین روستای ولدیان واقع در شهرستان خوی دست به تجمع زدند.

این تجمع که در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در اعتراض به کمبود آب و عدم رفع مشکلات آب صورت گرفت.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در شهرستان تاکستان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان تاکستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این مالبختگان صورت گرفت.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز گذشته شماری از بانشستگان تامین اجتماعی در رشت دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، این تجمع با دخالت ماموران امنیتی به خشونت کشیده شد.

تجمع والدین و دانش‌آموزان مدرسه مولوی در تهران
به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه یکم مرداد، جمعی از والدین و دانش‌ آموزان مدرسه مولوی واقع در منطقه ۱۱ آموزش و پرورش تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، علت برگزاری این تجمع، تعطیلی این مدرسه و عدم وجود مدرسه ای دیگر، نزدیک محل زندگی این شهروندان عنوان شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۵ جولای ۲۰۲۳