دستکم هفده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران پیمانکاری ابنیه فنی رضوان درود در استان کرمان

روز دوشنبه بیست و سوم مردادماه، شماری از فعالین محیط زیست و فرهنگیان ساکن شهر تبریز در مقابل ساختمان استانداری در این شهر، جمعی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی در مقابل ساختمان سازمان بهشت زهرا تهران، گروهی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مشهد، اصفهان، اهواز، کرمانشاه، رشت، شیراز، ایلام، تبریز، بندرعباس، تهران، اردبیل و شهرکرد و شماری از پرسنل مترو تهران در ایستگاه مترو بهارستان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. افزون بر این، امروز جمعی از کارگران پیمانکاری ابنیه فنی رضوان درود در استان کرمان دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین روز یکشنبه بیست و دوم مرداد، شماری از بازنشستگان صنعت فولاد در مقابل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد اصفهان دست به تجمع زدند.

این شهروندان در این تجمع با سر دادن شعارهایی اعتراضی خواستار احیاء دریاچه ارومیه شدند.

تجمع خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه بیست و سوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی، در اعتراض به تخریب سنگ مزار یکی از جانباختگان این پرواز، در مقابل ساختمان سازمان بهشت زهرا تهران تجمع کردند.

چندی پیش جمشید رحمانی فر، پدر نسیم رحمانی فر یکی از جانباختگان این پرواز، از تخریب سنگ مزار فرزندش در بهشت زهرا خبر داده بود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه بیست و سوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان مخابرات استان های خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، فارس، ایلام، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران و اردبیل دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمعات که در دفتر امام جمعه شهرکرد و در داخل و مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای مشهد، اصفهان، اهواز، کرمانشاه، رشت، شیراز، ایلام، تبریز، بندرعباس، تهران و اردبیل برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع اعتراضی پرسنل مترو در ایستگاه مترو بهارستان تهران
به گزارش دیده بان ایران، امروز دوشنبه بیست و سوم مردادماه ۱۴۰۲، شماری از پرسنل مترو تهران در اعتراض به مشکلات معیشتی و سختی کار، در ایستگاه مترو بهارستان دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از این پرسنل آمده است؛ “ما کارگران خواستار حذف مصوبه‌ کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه در خصوص تقسیم بندی مشاغل سخت و زیان آور به ۳ گروه با سنوات ارفاقی غیر یکسان هستیم. درخواست ما حفظ قانون کنونی با ده سال سنوات ارفاقی و هر سال سابقه معادل یک و نیم سال برای تمام عنوان شغل‌ های سخت و زیان آور است.”

تجمع و اعتصاب کارگران پیمانکاری ابنیه فنی رضوان درود در استان کرمان
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه بیست و سوم مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از کارگران پیمانکاری ابنیه فنی رضوان درود در استان کرمان در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و دستمزدهای پایین، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و در محل کار خود دست به تجمع زدند.

به گفته‌ی این کارگران، در این محدوده ریلی حدود ۴۰۰ کارگر مشغول کار هستند که پیمانکار وعده داده بود تا امروز دوشنبه طرح طبقه‌ بندی را برای کارگران اجرایی میکند که هنوز عملی نشده است.

آن‌ها موارد دیگر مشکلات کارگران ابنیه فنی کرمان را لزوم تسریع در اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل برای افزایش حقوق و پرداخت مطالبات عرفی و مناسبتی عنوان کردند که کارفرما از پرداخت آن‌ ها خودداری می‌ کند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنعت فولاد در اصفهان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز یکشنبه بیست و دوم مرداد، شماری از بازنشستگان صنعت فولاد در مقابل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد اصفهان دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان صورت گرفت.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران) ، ۱۵ اگوست ۲۰۲۳