دستکم یازده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز سه شنبه بیست و چهارم مردادماه، جمعی از بازنشستگان کشوری مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی و فرمانداری شهرهای کرمانشاه، ساری، همدان، ایلام، پلدختر، خرم آباد، اردبیل، قزوین و سنندج در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند. همچنین گروهی از کارگران شاغل در شرکت کارتن ایران در محل کار خود و شماری از جمعی از بازنشستگان صدا و سیما مقابل مسجد “بلال” صدا و سیما در تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صدا و سیما در تهران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه بیست و چهارم مردادماه، جمعی از بازنشستگان صدا و سیما، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل مسجد “بلال” صدا و سیما در تهران، دست به تجمع زدند.

بنا بر این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم افزایش دستمزد و پایین بودن حقوق دریافتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت کارتن ایران
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه بیست و چهارم مردادماه، گروهی از کارگران شاغل در شرکت کارتن ایران، در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، در محوطه این شرکت تجمع کردند.

این کارگران که برای سومین روز متوالی دست به تجمع زده اند، میگویند:‌ کارفرما مخالف سختی کار کارگران است، در حالیکه کارگران شرکت سال‌ها مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بوده‌اند. کافرما حقوق ماه قبل را با تأخیر و به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است. همچنین نیمی از عیدی کارگران که عرف است قبل از تعطیلات تابستانی به حسابشان واریز شود، هنوز پرداخت نکرده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۶ اگوست ۲۰۲۳