دستکم پانزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب رانندگان قراردادی شیفت صبح سامانه یک

روز دوشنبه سی ام مردادماه، جمعی از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای، سنندج، اهواز، کرمانشاه، ایلام، اراک، مشهد، رشت، بندرعباس، ارومیه، زنجان، تهران و اردبیل، جمعی از شهروندان ساکن در روستای “کهریز صلاح الدین” از توابع بخش خزل شهرستان نهاوند در استان همدان و شماری از دامداران مجتمع دامپروری دام گستر فشافویه در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی واقع در تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان به صورت جداگانه تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین روز جاری، شماری از راننده های قراردادی شیفت صبح سامانه یک دست به اعتصاب و تحصن زدند. افزون بر این، روز یکشنبه بیست و نهم مرداد، جمعی از کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر در مقابل ساختمان فرماندهی انتظامی این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمعات که در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای، سنندج، اهواز، کرمانشاه، ایلام، اراک، مشهد، رشت، بندرعباس، ارومیه، زنجان، تهران و اردبیل برگزار شد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان از جمله اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی صورت گرفت.

تجمع شهروندان در اعتراض به تاسیس معدن “سیلیس” در استان همدان
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه سی ام مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از شهروندان ساکن در روستای “کهریز صلاح الدین” از توابع بخش خزل شهرستان نهاوند در استان همدان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمع در اعتراض به تاسیس معدن “سیلیس” در این منطقهصورت گرفت.

تجمع اعتراضی دامداران مجتمع دام گستر فشافویه در تهران
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه سی ام مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از دامداران مجتمع دامپروری دام گستر فشافویه در اعتراض به تخریب های اخیر در این مجتمع دامپروری در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی واقع در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

این دامداران خواستار پرداخت غرامت به واحدهایی شدند که طی روزهای اخیر قلع و قمع شده و زیان های سنگینی به دامداران وارد کرده است. آنها مدعی هستند که با اخذ مجوزهای قانونی اقدام به ساخت دامداری های خود نموده‌ اند، اما پس از ساخت، سازمان جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی، اقدام به تخریب واحدهای دامپروری نموده است.

دامداران با تهیه و امضای طوماری خطاب‌ به نمایندگان درخواست رسیدگی به این مشکل را داشتند.

اعتصاب جمعی از راننده های قراردادی
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲، جمعی از راننده های قراردادی شیفت صبح سامانه یک دست به اعتصاب و تحصن زدند.

بر اساس این گزارش، این اعتصاب در اعتراض به کاهش میزان حقوق این راننده ها نسبت به مبلغی مابین ۳ تا ۵ میلیون تومان صورت گرفت و ساعتی بعد، پس از وعده رسیدگی از سوی معاون بهره‌برداری سامانه یک پایان یافت.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه بیست و نهم مرداد، جمعی از کارگران مجتمع نفلین سینیت کلیبر در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان در مقابل ساختمان فرماندهی انتظامی این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این گزارش آمده است؛ پس از درگیری‌ های لفظی زیاد حول اختلافات با کارفرما و متشنج شدن اوضاع، تعدادی از کارگران در اثر فشار روحی دچار بدحالی شده و راهی بیمارستان شدند.

پس از این اتفاق مسئولین دولتی شهرستان وارد عمل شده و با ۸ نفر از نمایندگان کارگران و مدیران شرکت نفلین سینیت در محل فرماندهی انتظامی کلیبر وارد مذاکره شدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۲ اگوست ۲۰۲۳