دستکم شانزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کسبه و بازاریان در راسک

روز سه شنبه سی و یکم مردادماه، جمعی از بازنشستگان کشوری مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی، استانداری و فرمانداری شهرهای کرمانشاه، ایلام، پلدختر، شیراز، کرج، سمنان، اردبیل، اهواز، یزد، تهران، شهرکرد، خرم آباد، قزوین و سنندج، گروهی از مال باختگان شرکت “آروان خودرو” مقابل ساختمان دادسرای ناحیه ۳۲ تهران و جمعی از مشتریان خودروهای مونتاژی مقابل ساختمان وزارت صمت در تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر، شماری از کسبه و بازاریان راسک، در اعتراض به بازداشت فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه این شهرستان دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزانه خود امتنا کردند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی مال باختگان شرکت آروان خودرو در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه سی ام مردادماه، شماری از مالباختگان شرکت “آروان خودرو”، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل ساختمان دادسرای ناحیه ۳۲ تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتصاب کسبه و بازاریان شهرستان راسک
به گزارش حال وش، امروز سه شنبه سی و یکم مردادماه، شماری از کسبه و بازاریان راسک، در اعتراض به بازداشت فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه این شهرستان دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزانه خود امتنا کردند.

روز یکشنبه بیست و نهم مردادماه، فتحی محمد نقشبندی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تجمع مشتریان خودرهای مونتاژی در تهران
به گزارش بی بی سی فارسی، امروز سه شنبه سی و یکم مردادماه، شماری از مشتریان خودروهای مونتاژی، مقابل ساختمان وزارت صمت در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

حاضران در تجمع می گویند: “پس از واریز وجه برای ثبت نام خودرو- بر اساس قیمت های جدید مصوب شورای رقابت- این شرکت ها باید مابه‌التفاوت پول در زمان ثبت نام را به مشتریان برمی‌گرداندند که آنها از بازگرداندن این پول خودداری می‌کنند.”

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۳ اگوست ۲۰۲۳