تجمع اعتراضی وکلای دادگستری در ۵ استان

روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲، جمعی از وکلای دادگستری در کرمانشاه، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی در اعتراض به مصوبه جدید مجلس در مقابل ساختمان کانون وکلای این استان ها، دست به تجمع زدند.

بر اساس اعلام روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری، کانون های وکلای دادگستری یزد، خراسان رضوی و جنوبی، در مقابل کانون های خود تجمع برگزار کرده اند.

این تجمعات در اعتراض به مصوبه ی اخیر مجلس که مغایر با حقوق اساسی ملت و ناقض استقلال کانون وکلاست صورت گرفته و این وکلا از شورای نگهبان رد مصوبه ی مذکور را خواستار شدند.

در این گزارش آمده است: اعضای کانون وکلای دادگستری یزد با حضور در محل کانون و امضای یک بیانیه خواستار توجه شورای نگهبان و سران قوای سه گانه و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به موارد خلاف شرع و خلاف قانون در مصوبه مذکور شده اند.

بر اساس مصوبه جدید مجلس، صدور مجوز وکالت از کانون های وکلا گرفته شده و به زیر مجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار خواهد شد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲، جمعی از وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی در مقابل ساختمان کانون وکلای این استان دست به تجمع زدند.

این تجمع در راستا با دیگر تجمعات وکلا در استان های ذکر شده صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۵ اگوست ۲۰۲۳