برگزاری تجمعات اعتراضی

چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و کارگران هفت تپه، مقابل دفتر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و شماری از کارکنان کارخانه قند قزوین در محوطه این کارخانه دست به تجمع زدند. از سوی دیگر روز سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه، جمعی از بازنشستگان کشوری در قم و شماری از کارگران ابنیه فنی راه آهن محور ریلی بافق-زرند کرمان مقابل ساختمان استانداری واقع در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان معترض خواستار ترمیم مستمری ماهانه، برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی و اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ی آن از سال ۹۹ تاکنون هستند. اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ ی آن از سال ۹۹ تاکنون، از دیگر مطالبات بازنشستگان معترض به شمار میرود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری در قم
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه بیست و هشتم شهریور ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان کشوری در قم دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران ابنیه فنی راه آهن در کرمان
به گزارش ایلنا، روز سه شنبه بیست و هشتم شهریور ۱۴۰۲، شماری از کارگران ابنیه فنی راه آهن محور ریلی بافق-زرند کرمان، در مقابل ساختمان استانداری این شهر دست به تجمع زدند.

کارگران به عدم پرداخت سنوات هشت تا ده ساله خود، اعتراض دارند.

در این گزارش آمده است، علاوه بر عدم پرداخت سنوات هشت تا ده ساله این کارگران، کارفرمای شرکت پیمانکار از اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل برای آنها نیز خودداری کرده است.

تجمع اعتراضی کارکنان کارخانه قند قزوین
به گزارش هرانا، امروز چهارشنبه بیست و نهم شهریور ۱۴۰۲، شماری از کارکنان کارخانه قند قزوین در محوطه این کارخانه تجمع برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این کارگران صورت گرفت.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳