دستکم بیست و یک تجمع اعتراضی برگزار شد

دوشنبه سوم مهر، جمعی از نیروهای اخراجی حراست شرکت نفت و گاز گچساران و شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای کرمانشاه، رشت، اردبیل، خرم آباد، اهواز، شیراز، اصفهان، اراک، تهران، زنجان، سنندج، سقز، همدان، بندرعباس و زاهدان، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز، شماری از بازنشستگان شرکت نفت در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی در تهران و گروهی از کارکنان سابق شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در مقابل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر، روز گذشته جمعی از کارگران ابنیه فنی ناحیه درود از ایستگاه بافق تا زرند در مقابل ساختمان استانداری کرمان دست به تجمع زدند. همچنین شماری از کارگران شهرداری یاسوج، روز شنبه اول مهر و در تاریخ بیست و پنجم شهریور، در دو تجمع جداگانه خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

ابن تجمع در اعتراض به هفت سال بلاتکلیفی این نیروها صورت گرفته است.

به گفته یکی از این نیروها؛ مجوز به کارگیری و استخدام آنها یک سال پیش صادر شده است، اما تاکنون هیچ عکس‌ العملی از شرکت نفت دیده نشده است.

به گزارش هرانا، امروز دوشنبه سوم مهرماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان مخابرات استان های گیلان، کرمانشاه، اردبیل، لرستان، خوزستان، فارس، اصفهان، مرکزی، تهران، زنجان، کردستان و سیستان و بلوچستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همچنین شورای بازنشستگان ایران از تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در همدان و بندرعباس خبر داد.

بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی خود هستند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در کرمانشاه، رشت، اردبیل، خرم آباد، اهواز، شیراز، اصفهان، اراک، زنجان، سنندج، زاهدان، همدان، بندرعباس و در محل پارک اندیشه تهران و مقابل مرکز خدمات امور مشترکین تلفن ثابت و همراه در سقز برگزار شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض خواستار ترمیم مستمری ماهانه، برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی و اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ی آن از سال ۹۹ تاکنون هستند. اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ ی آن از سال ۹۹ تاکنون، از دیگر مطالبات بازنشستگان معترض به شمار میرود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت نفت در تهران
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه سوم مهرماه، جمعی از بازنشستگان شرکت نفت در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی در تهران تجمع برگزار کردند.

این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان صورت گرفت.

تجمع اعتراضی کارکنان سابق شرکت پالایش
به گزارش بی بی سی، روز جاری، جمعی از کارکنان سابق شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در مقابل این شرکت دست به تجمع زدند.

گفته شده این تجمع در اعتراض به اخراج آنها و استخدام افراد غیر بومی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران ابنیه فنی در کرمان
به گزارش ایلنا، روز یکشنبه دوم مهر، جمعی از کارگران ابنیه فنی ناحیه درود از ایستگاه بافق تا زرند در مقابل ساختمان استانداری کرمان دست به تجمع زدند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است؛ پرداخت مطالبات سنواتی حدود سیصد و پنجاه کارگر از سال ۱۳۹۲ به تاخیر افتاده و درخواست این کارگران، تسریع در اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل است.

وی در ادامه بیان داشت؛ کارگران چندین سال است مطالبات عرفی و مناسبتی خود را طبق بخشنامه مدیریت راه‌ آهن به کارگران این ناحیه ریلی دریافت نکرده‌ اند.

تجمع کارگران شهرداری یاسوج
به گزارش عصردنا، روز شنبه اول مهر، جمعی از کارگران شهرداری یاسوج در یکی از خیابان های این شهر دست به تجمع زدند.

به گفته این کارگران، از خردادماه تاکنون، حقوق معوقه و بیمه آنها پرداخت نشده است. آنها به وضعیت بد معیشتی خود اعتراض داشته و با برگزاری این تجمع خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، کارگران شهرداری یاسوج پیشتر در تاریخ بیست و پنجم شهریور نیز در مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد واقع در یاسوج دست به تجمع زده بودند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳