بی‌خبری از وضعیت سمانه اصغری، فعال حقوق کودکان

۱۲ روز پس از دستگیری سمانه اصغری، فعال حقوق کودک و عضو سابق هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان خانواده او اعلام کرده اند همچنان هیچ خبری از شرایط او و علت بازداشتش ندارند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی در این زمینه به «زمانه» گفت: «علیرغم گذشت ۱۲ روز از زمان دستگیری سمانه اصغری، هیچ اطلاعی از علت بازداشت و شرایط او در دست نیست و بی‌خبری از وضعیت او، منجر به افزایش نگرانی‌های خانواده در خصوص وضعیت فرزندشان شده است.» به گفته او سمانه اصغری همچنان به وکیل دسترسی ندارند و دستگاه امنیتی خانواده او را هم برای اعمال فشار بیشتر در بی‌خبری نگه داشته است.

نیروهای امنیتی روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور با یورش به محل سکونت سمانه اصغری، پس از تفتیش منزل او را بازداشت کرده و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. این فعال کودکان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ هم در تاریخ ۱۹ مهر در منزل شخصی‌اش توسط شش نیروی لباس‌ شخصی و یک مامور زن که خود را مامور اداره آب معرفی کرده بودند، بازداشت شد. سمانه اصغری ابتدا ۳۵ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند. او پس از پایان بازجویی‌ها در تاریخ ۲۳ آبان ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد و تا پایان آزادی در همین زندان نگهداری شد. قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران را به ۱۸ سال و سه ماه حبس محکوم کرده است.

برگرفته ای از سایت رادیو زمانه، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳