دستکم بیست و یک تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه شانزدهم مهرماه، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل ساختمان ادارات تامین اجتماعی شهرهای اراک، کرمانشاه، اهواز و شوش تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین شماری از بازنشستگان فولاد در تهران، گروهی از افراد دارای معلولیت در شهرهای کرمانشاه، ساری، اصفهان، اهواز، اردبیل، سنندج، تهران، دیواندره، قم، ایذه، کرمان، شهرکرد، چابهار و مشهد، جمعی از کارگران “مشاغل سخت و زیان آور” مقابل سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان واقع در رشت و جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در سلف مرکزی این دانشگاه با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بازنشستگان معترض خواستار ترمیم مستمری ماهانه، برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی و اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ی آن از سال ۹۹ تاکنون هستند.

اجرای باقیمانده همسان سازی حقوق و پرداخت معوقه‌ ی آن از سال ۹۹ تاکنون، از دیگر مطالبات بازنشستگان معترض به شمار میرود.

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه، شماری از بازنشستگان فولاد تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد کشور دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت در شهرهای مختلف
به گزارش هرانا، امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه، گروهی از افراد دارای معلولیت در شهرهای کرمانشاه، ساری، اصفهان، اهواز، اردبیل، سنندج، دیواندره، قم، ایذه، کرمان، شهرکرد، چابهار و مشهد مقابل اداره کل بهزیستی، ساختمان استانداری و شماری از این افراد مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارگران مشاغل سخت و زیان آور در رشت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه، جمعی از کارگران “مشاغل سخت و زیان آور” با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان واقع در رشت خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه چمران در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه، جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در اعتراض به کیفیت بد غذا در سلف مرکزی این دانشگاه دست به تجمع زدند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ اکتبر ۲۰۲۳